Hur mycket ska jag äta?

Home Forums Kost och Näringslära Hur mycket ska jag äta?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tjena!

Jag har fått en del olika svar angående hur många kalorier jag ska äta per dag och hur jag ska fördela proteiner, kolhydrater och fetter under måltiden. Jag är 30 år, 184 cm och väger 86 kg. Har precis kommit igång med min träning igen och har som mål att träna styrka 4 gånger per vecka.

Mvh. // Torvherk.

Gör om gör rätt!

torvherk wrote:
    Tjena!

Jag har fått en del olika svar angående hur många kalorier jag ska äta per dag och hur jag ska fördela proteiner, kolhydrater och fetter under måltiden. Jag är 30 år, 184 cm och väger 86 kg. Har precis kommit igång med min träning igen och har som mål att träna styrka 4 gånger per vecka.

Mvh. // Torvherk.

Gör om gör rätt!

Det beror helt och hållet på vad ditt mål är…?

Mitt mål är att ha en snygg kropp året om, lagom deffad och hård. Mer muskler och få fram konturer.

torvherk wrote:
    Mitt mål är att ha en snygg kropp året om, lagom deffad och hård. Mer muskler och få fram konturer.

OJ, du vill ha allt med andra ord. Jag skulle vilja rekomendera dig att antingen fokusera på att bygga eller på att bränna…
    Det går självklart att kombinera men det är svårt att bygga muskler och samtidigt vara hård.

Ta en titt i denna tråd vad gäller fördelning av näringsämnen:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=2099]

Ja jag vet att det är svårt med att både bygga och förbränna, men att hålla en snygg fysik året är mitt mål. Sen så kan jag tänka mig att lägga på mig lite mer massa under höst och vinter, men det är just hur mycket jag ska äta i kcal per dag för att inte lägga på mig onödigt fett. Tack så mycket för tråden Joachim, ska kolla på den direkt:up: .

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.