Home › Forums › Kost och Näringslära › Hur mycket ska jag äta?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 december, 2005 at 13:45 #1055007Anonym anvandareMember
Hej, jag är 19 år och väger ca 70 kg har problem med att öka kroppsfettet… äter ca 2500cal om dagen (mer är 2gram protein per kg kroppsvikt/dag).
är detta för lite? börjar misstänka det.15 december, 2005 at 13:45 #96012Anonym anvandareMember15 december, 2005 at 13:50 #1055008Anonym anvandareMemberOm du st
15 december, 2005 at 13:52 #1055009Anonym anvandareMemberJoachim Bartoll wrote:Om du står stilla i vikt är det för lite. Höj upp proteinet till åtminstone 3g per kg/kroppsvikt. Står det fortfarande stilla efter någon vecka börjar du med att smyga upp kolhydraterna i små steg tills du ökar.
Se även till att du åtminstone får i dig 20E% fett. 25-30E% är idealiskt.ok, men jag har alltid haft låg kroppsfett, för 3 månader sedan låg den nere på……3% . Hur många kalorier bör jag få i mig per dag?
15 december, 2005 at 13:55 #1055010Anonym anvandareMemberaxl wrote:ok, men jag har alltid haft låg kroppsfett, för 3 månader sedan låg den nere på……3% . Hur många kalorier bör jag få i mig per dag?Det beror ju precis på hur mycket du gör av med. Vad pysslar du med en normal dag och vad har du för träningsvanor?
15 december, 2005 at 13:57 #1055011Anonym anvandareMemberJohan J wrote:Det beror ju precis på hur mycket du gör av med. Vad pysslar du med en normal dag och vad har du för träningsvanor?tränar 4 ggr/vecka, inte speciellt aktiv annars. sitter mest och jobbar framför datan.
15 december, 2005 at 13:58 #1055012Anonym anvandareMemberVarf
15 december, 2005 at 14:07 #1055013Anonym anvandareMemberJeppe wrote:Varför öka i kroppsfett ?
och i så fall hur kan det vara så svårt ?jag har fått uppfattningen om att det är bra att ligga ganska högt i kroppsfett om man vill bygga muskler.. kanske är en myt? Jag har ingen aning om varför det är svårt.
15 december, 2005 at 14:10 #1055014Anonym anvandareMemberaxl wrote:ok, men jag har alltid haft låg kroppsfett, för 3 månader sedan låg den nere på……3% . Hur många kalorier bör jag få i mig per dag?3%
Hur mätte du det?
Låter VÄLDIGT lågt och jag tror ärligt talat inte på dig.15 december, 2005 at 14:12 #1055015Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:3%
Hur mätte du det?
Låter VÄLDIGT lågt och jag tror ärligt talat inte på dig.testade flera olika fettmätarapparater. en utav dem visade ERROR och när jag sedan skrev in en lite högre vikt på den fick jag svaret 3,5% sedan har jag testat några andra och svaret blir runt 3%. och jag tycker själv att det är jävligt skummt, jag vill inte ha så lågt men det lär inte vara lika lågt nu.
15 december, 2005 at 14:14 #1055016Anonym anvandareMemberaxl wrote:testade flera olika fettmätarapparater. en utav dem visade ERROR och när jag sedan skrev in en lite högre vikt på den fick jag svaret 3,5% sedan har jag testat några andra och svaret blir runt 3%. och jag tycker själv att det är jävligt skummt, jag vill inte ha så lågt men det lär inte vara lika lågt nu.Mätapparater? Menar du en våg som skickar en puls genom kroppen och mäter?
Inte har du väl mätt med kaliper?Nog om detta nu, ditt problem är enkelt. Lägger du inte på dig så äter du inte tillräckligt. Ät mer! Så enkelt är det.
15 december, 2005 at 14:16 #1055017Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Mätapparater? Menar du en våg som skickar en puls genom kroppen och mäter?
Inte har du väl mätt med kaliper?Nog om detta nu, ditt problem är enkelt. Lägger du inte på dig så äter du inte tillräckligt. Ät mer! Så enkelt är det.
testade våg och några sånadär som man håller i händerna och de fick ungefär samma svar förutom den som fick ”ERROR”.
men är det viktigt att gå upp i vikt för att bygga muskler? och jag menar att gå upp i fett altså.
15 december, 2005 at 14:17 #1055018Anonym anvandareMemberaxl wrote:testade flera olika fettmätarapparater. en utav dem visade ERROR och när jag sedan skrev in en lite högre vikt på den fick jag svaret 3,5% sedan har jag testat några andra och svaret blir runt 3%. och jag tycker själv att det är jävligt skummt, jag vill inte ha så lågt men det lär inte vara lika lågt nu.3%? är man inte typ död då asg ! :emo-thumb
15 december, 2005 at 14:19 #1055019Anonym anvandareMemberaxl wrote:testade våg och några sånadär som man håller i händerna och de fick ungefär samma svar förutom den som fick ”ERROR”.men är det viktigt att gå upp i vikt för att bygga muskler? och jag menar att gå upp i fett altså.
Om du ligger så lågt som du påstår så vill jag hävda att det är viktigt för din överlevnad att du lägger på dig fett. Detta tvistar folk om hela tiden men jag personligen tycker att det är lite lättare att lägga på mig massa om jag äter mycket. Det kräver mycket mer av personen ifråga om man ska ligga lågt på kcal-intaget och fortfarande fixa muskler.
15 december, 2005 at 14:19 #1055020Anonym anvandareMemberrobin gustafsson wrote:3%? är man inte typ död då asg ! :emo-thumbingen aning, beror kanske på ens kroppsmassa eller nått, men det va iaf vad jag fick fram av mina mätningar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.