Hur mycket ska jag äta?

Home Forums Kost och Näringslära Hur mycket ska jag äta?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author

antar att apparaterna visade fel eller ngt.

Om du inte k

Lindmark wrote:
    Om du inte känner för att räkna exakt på kcal, om du inte redan gör det vill säga? Så tryck bara i dig allt du kommer över. Finns inget tvång att räkna på vartenda gram. Om du lär dig vad produkterna du äter har för näringsvärde så får du iaf en bra översikt utan att behöva stå där med vågen.

jo, jag mäter ganska noggrannt men jag skulle vilja veta hur mycket jag bör få i mig per dag ungefär..

N

gurgel wrote:
    kan vara bra att veta hur lång du är också. Om du är runt 170 så är din vikt helt okay, men är du över 180 så är den inte de. De är också viktigt att veta.

jag är tyvärr ca 182cm lång :(.. men folk brukar tycka att jag har mycket muskler iaf fastän jag har så låg vikt.

tack för din hjälp :)

axl wrote:
    jag är tyvärr ca 182cm lång :(.. men folk brukar tycka att jag har mycket muskler iaf fastän jag har så låg vikt.

tack för din hjälp :)

Då har vi exakt samma läng och nästan identisk vikt i jämförelse till ålder. Vägde runt 72-73 på samma längd när jag var 18 och höll en väldigt hård form. Så klart ser man tränad ut de var inte så jag menade. Såg nog fan bättre ut då i allmänhetens ögon än jag gör idag :D .

De är inget fel på din vikt utan en väldigt normal vikt. Beror så klart på vad du siktar på. Vad är de vill få ut av träningen. Någon speciell inriktning ?. Svårt att veta vad man ska ge dig för tips då du inte förklarar vad du själv vill föröver att öka lite i vikt. :)

gurgel wrote:
    Vad är de vill få ut av träningen. Någon speciell inriktning ?. Svårt att veta vad man ska ge dig för tips då du inte förklarar vad du själv vill föröver att öka lite i vikt. :)

jag vill gärna öka mycket i styrka, men massan är också viktig :). men hur viktigt är det egentligen att öka vikten??

axl wrote:
    jag vill g
    gurgel wrote:
    med massan brukar även styrkan komma. Men inte måste man äta mer för att bli stark. men man ska nog inte köra som de flesta andra gör här. Men eftersom du vill öka både i vikt och styrka så är de enda alternativet till att äta mer. Inte överdrivet mycke. Men som sagt, vad du måste ta reda på är vid vilken gräns börjar du öka i vikt.

Så om jag var du skulle jag slå på med 500 extra kalorier dag och utvärdera efter ett par veckor och se vad som hänt. Har de fortfarande inte hänt någe så får man öka mer. Dock kanske inte 500 utan 250 etc. Du får prova dig fram.

lycka till:up:

ok, tack så mycket :):emo-thumb jag kör på 3000kal per dag från och med idag :)

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.