Hur ofta äter du sk skräpmat?

Home Forums Kost och Näringslära Hur ofta äter du sk skräpmat?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Handen på hjärtat, hur ofta blir det? Med skräpmat menar jag hamburgare, pizza, kebab och liknande saker.

0-3 gånger i veckan.

Boxer wrote:
    0-3 gånger i veckan.

Åh, nu var du flink och snabb Boxer. Jag har lagt till en omröstning också,
    hoppas alternativen fungerar.

Själv kryssade jag i det högst upp.

Oftast 2-3 gånger i veckan och då i samband med helger eller om jag förtär alkohol :P

Förmodar att jag äter det för jämnan men med bra mat också naturligtvis. Äter alltid vad jag känner för men ser till att få i mig vad jag behöver också…

Är ju jävligt varierande för mig.
    Som mest kan det bli i princip 2 ggr per dag, men under diet och om samtidigt suget för just ute-junk inte finns där så kan det gå månader utan.

Svarade det som stämmer bäst just nu, några gånger i månaden

ett par gånger i månaden för mig.

Jag får slå ut det på ett år då det varierar lite mellan årstiderna. Äter så gott som inget alls nu under deff, dvs mars, april, maj och början på juni. Men i februari t.ex beställde jag 11st pizzor med hemkörning så det varierar stort.

Men sett över hela året kanske det blir någon gång per vecka eller 2-3ggr/månad!

Jag antar att jag du räknar in McDonald’s som skräpmat vilket jag inte riktigt gör och då äter jag den maten i princip varje dag eftersom jag jobbar där som produktutvecklare.

1 gång varannan vecka. Blir oftast pizza då.

Bajenfarsa wrote:
    Jag antar att jag du räknar in McDonald’s som skräpmat vilket jag inte riktigt gör och då äter jag den maten i princip varje dag eftersom jag jobbar där som produktutvecklare.

Beror ju på vad man äter.
    Men överlag är det ju skräpmat på McD, sett till vad folk oftast äter.
    Friterad kycklingmassa, strips, sockrade såser mm.

Men en burgare är ju inget fel på annat än att det ger mycket kcal i förhållande till mättnad.
    Sallad med grillad kyckling äter gärna jag även under diet, är gott och mättar bra. Dessutom är McD föredömliga på att följa kundens önskemål. Har köpt kycklingsallad med 2 extra portioner kyckling för endast 20 kr extra.

Jag äter en megaportion havregrynsgröt vid 21-22 varenda kväll i stort sett. Jag är ganska övertygad om att havregrynsgröten inte är särskilt nyttig för mig men den går snabbt och det är underbart gott.

Så det är ju snabbmat och det är mat jag äter enbart ur smaksynpunkt trots att jag är tveksam till om det är bra för mig. Varje kväll med andra ord.

Ja, det beror ju lite på hur man ser på maten och i vilket sammanhang. Äter jag något som klassas som onyttigt så brukar jag ta det efter jag tränat. Typ pizza som jag älskar.

Vid högtider, middagar, kund luncher eller liknande, äter jag det som bjuds.

Så några gånger i månaden.

Jag äter ute ungefär en gång/halvår. Men jag äter pizza/hamburgare/kebab ungefär en gång i månaden. Jag tycker det är onödigt dyrt att äta ute och dessutom är det mycket roligare att göra käket tillsammans med några polare.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.