Hur ofta äter du sk skräpmat?

Home Forums Kost och Näringslära Hur ofta äter du sk skräpmat?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

Jag äter nog en McDonald eller Burger King 1-2 ggr veckan. Ser det inte som skräpmat direkt. Tar alltid mjölk till menyn och ibland morötter i stället för pommes.

J.v.K wrote:
    fast det gällde ju skräpmat och inte snabbmat :)

Jo jag vet. Men frågan är ju när det är dåligt eller ej. Vid samma kaloriintag är jag tveksam till om jag skulle förlora något på att byta ut den där gröten mot en hamburgare från Sibylla t.ex.

Troligtvis skulle min mage tacka mig. Men gröten är mer lockande.

varje dag!

en gång i veckan ungefär

Varierar kraftigt, men en gång per fem veckor beställer vi kinamat eller pizza på jobbet en kväll.
    Ibland blir det inget mellan dom gångerna, andra perioder har det blivit mer. Nu går jag dock på diet och äter bara utsvävande lördagskvällar, då är inte alltid man är sugen på sådan mat.
    potatis, fläsk och löksås kan vara nog så lockande!

Stadigt 1 gång/vecka.
    För mig är det bra att äta mig riktigt äckligt mätt 1 dag/vecka då min motivation och lust att äta bra ökar med ett par 100 % efter en sådan dag.

Valde alternativet ”Ett par ggr i månaden”. Troligen är det mer sällan – är inte så förtjust i traditionell skräpmat (undantag de ggr man är full eller bakis….).

Under deff – aldrig. Har inte ätardagar, å andra sidan behöver jag sällan så lång tid på mig.

Jag äter ’skräpmat’ tre gånger i veckan ungefär. Åt det för 20 minuter sedan faktiskt… ^^

Jompa wrote:
    oopss… tala om vilken av alla produkter som inte innehåller socker… till och med det kritvita brödet smakar ju vrålsött…

Det är bara att gå in på hemsidan. Där finns tabeller på vad allt innehåller och bra funktioner där man kan räkna ihop sin måltid. Jag skulle länkat om det var ok att göra så.

Jag anser att skräpmat beror helt på tillfället och vad man avser att uträtta med sin måltid. Vid en bulk t.ex. är kanske en lätt sallad inte är rätt måltid och enligt mig vid tillfället skräpmat…

Okej, nu har det alltså hänt; jag har ätit Mcfrukost på McDonalds. Flera gånger dessutom. För något år sedan skrattade jag åt folk som valde att spendera morgonens första timme med att äta muffins, toasts och annat Mckrafs på donken. Nu skrattar jag inte längre.

What the fuck happened? Men visst, det ÄR gott. Och går snabbt att köpa och få i sig. Dessutom kan man käka skiten i bilen. Det finns bara fördelar som jag ser det.

Ett fuskmål i veckan brukar det bli. Inte alltid skräpmat men ett som avviker från det normala i alla fall.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.