Hur påverkar allergier osv kostintaget för hårt tränande?

Home Forums Kost och Näringslära Hur påverkar allergier osv kostintaget för hårt tränande?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hade bara en liten fundering angående allergier eller alternativa mat-intag såsom vegan, vegetarian osv.

Det jag främst undrar är protein-intag.
    Säg att du har laktos, gluten och ägg-allergi. Och dessutom är vegetarian.
    Jag vet att det är nog väldigt extremt sällan nån sån person existerar..

Jag antar att man kan äta bönor osv och få i sig nog protein.
    Men hur blir det med aminosyror. Har för mig att vissa BCAA bara finns i kött eller har jag fel?

Har för mig att t ex Fredrik Age är vegetarian, men antar att han lyckas med protein pga ägg, mjölk osv.

Och jag menar hur detta påverkar en person som önskar optimal muskeltillväxt, och inte bara en person som lever det dagliga livet.

Age är inte vegetarian:)Kör med EAA och BCAA, ingen av nämnda allergier påverkas av dessa, det finns en lösning på nästan alla problem;)

Ghettobird wrote:
    Har för mig att vissa BCAA bara finns i kött eller har jag fel?

Ja det är fel. Alla EAA finns i alla proteinkällor.

Eddie Vedder wrote:
    Ja det är fel. Alla EAA finns i alla proteinkällor.

det ar val inte riktigt korrekt.

”Gelatin is a protein food composed of 18 amino acids. However, as a single protein source, it is incomplete. Tryptophane and cystine are absent, and methionine is only present at a relatively low level.”

men jag skulle nog inte basera mig på en diet av endast gelatin.

Ghettobird wrote:
    det ar val inte riktigt korrekt.

”Gelatin is a protein food composed of 18 amino acids. However, as a single protein source, it is incomplete. Tryptophane and cystine are absent, and methionine is only present at a relatively low level.”

men jag skulle nog inte basera mig på en diet av endast gelatin.

Du frågade ju om mat, med ”proteinkällor” menar jag sånt som faktiskt äts. Och ingen jag känner äter rent gelatin.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.