Hur ska jag göra? Jag rasar i vikt!

Home Forums Kost och Näringslära Hur ska jag göra? Jag rasar i vikt!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjena Hallåå..

FAKTA:
    Har deffat sen januari och vägde då ca 114-115 och väger i dag 17:e april 102,8kg.
    Till saken hör att jag äter Levaxin och fick den utskriven till mig när jag vägde ca 116-117kg.
    Jag har under hela tiden legat runt 3000-3300kcal..
    Och jag känner att det borde va svårare att gå ner i vikt..kör styrka 3 dagar i veckan och förbrännings 2-3 gånger.
    Och den här veckan har jag haft helt ledigt..haft ett förbrännings pass annars är det mest ansträngade jag gjort vart och gå och hämta posten typ.
    Och den här veckan har jag gått från 104,2 till 102,8..fast ja legat på 3000-3300 fast ja vart ledig..
    Målet har vart att gå ner 0,5 kg i veckan typ men har nu blivit mycket mer och jag är rädd att ja tappar för mycket muskler när det går så här snabbt.

FRÅGA:
    Vad ska jag göra nu? Kan det ha nått med Levaxinet att göra? Det tar 100år att få tag på doktorn och han verkar bara som han chansar om ja ska äta levaxin eller inte…han har sakt saker som ”njae du kanske inte behöver äta levaxin men det är bra om du gör de”
    Men va ska jag göra tills jag får tag på han? Höja kcal?
    Man är ju lite nojig att man förlorar sina surt förvärvade muskler

:( :(

Hade jag varit du hade jag nog kollat upp det där med medicineringen… när pappa fick sköldkörtelproblem så rasade han väldigt mycket i vikt också utan att göra någonting. Men det blir ju bättre om man får rätt dos av medicinen. Tog inte läkaren några blodprover och så innan han skrev ut levaxinet åt dig?

Ida wrote:
    Hade jag varit du hade jag nog kollat upp det där med medicineringen… när pappa fick sköldkörtelproblem så rasade han väldigt mycket i vikt också utan att göra någonting. Men det blir ju bättre om man får rätt dos av medicinen. Tog inte läkaren några blodprover och så innan han skrev ut levaxinet åt dig?

Jo han har tagit ett helt gäng prover…
    Men har ätit det i 1 år nu och det är inte förens nu jag rasar i vikt..

det kan ta ett tag innan levaxinet verkar i kroppen.
    levaxin är inget man ger till nån ”för att det kanske vore bra” eller inte,
    utan är medecin som ifall det inte används vid verkligt behov kan
    ge MYCKET otrevliga bieffekter (utstående ögon mm..)
    kolla upp det där omgående! alltså om du verkligen är i behov av det osv.

hajkken wrote:
    det kan ta ett tag innan levaxinet verkar i kroppen.
    levaxin är inget man ger till nån ”för att det kanske vore bra” eller inte,
    utan är medecin som ifall det inte används vid verkligt behov kan
    ge MYCKET otrevliga bieffekter (utstående ögon mm..)
    kolla upp det där omgående! alltså om du verkligen är i behov av det osv.

:| :

Men har ätit det i 1 år nu men det är nu jag börjar rasa i vikt när jag satt i gång och deffat…
    Tänkte om det kanske är utskrivet i dosering efter vikt? och att jag gått ner så mycket så jag behöver byta dosering?

Är rädd att ja förlorar musklerna jag kämpat som fan för att få:(

scottcurl wrote:
    Om det skulle vara utskrivet i dosering efter vikt borde du få biverkningar av det (samma dos med lägre kroppsvikt= överdos), läs i bipacksfoldern om biverkningarna.
    Blir du svagare på träning är det läge att kolla upp medicineringen, du äter ju rätt mycket, så kosten är det nog inget fel på.
    Sedan får du nog gå efter spegeln lite – hur ser det ut? Hur sitter kläderna?
    Om vågen visar mycket viktnedgång medan verkligheten visar bra form gäller verkligheten under förutsättning att du inte blir/känner dig svag.

Ja har inget av biverkningarna förutom viktnedgång….men samtidigt är ju det ja hålla på med men det går lite väll snabbt..äter ju ändå sjukt mycket mat : Verkar som ja har helt sjuk förbränning…
    Formen är mindre bra men är inte fet..

Men blir ju osäker om det ska va så här :
    Ska ringa och försöka få tag på doktorn i morgon och fråga va han tycker..

Livet känns jävlit pissigt just nu :(

Äter du proteinrikt och 3000Kcal, säg 2-3g protein per kilo du väger, och styrketränar, så lovar jag att du inte kommer tappa muskler även om du går ner 2 kg i veckan.
    Så fort du inte styrketränar så ökar risken för muskelnedbrytning. Var noga med att äta massor med protein timmarna runt träningen, för att maxa proteinsyntesen

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.