Home › Forums › Kost och Näringslära › Hur skulle ni äta om ni jobbade mina arbetstider?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 februari, 2011 at 15:26 #53809Anonym anvandareMember5 februari, 2011 at 15:26 #134813Anonym anvandareMember
Som sagt var, jag är lite nyfiken på hur ni skulle försökt lägga upp er kost om ni hade jobbat enligt mina arbetstider. Jag är bartender och jobbar olika dagar från vecka till vecka. Arbetstiden är som standard 17:45 – 05:00.
Under denna tiden har jag två halvtimmesraster att ta ut.
oftast äter jag kyckling med något tillbehör till ”frukost” vid 2-tiden.
Ibland blir det en proteinshake innan jobbet.
Väl på jobbet har jag en rast runt 22 där jag äter riktig mat igen.
Nästa rast mellan 02-03 tar jag en kasein-shake.
Om jag tränar så gör jag det innan min ”frukost” och har då i mig Eaa innan och en gainer från dalblads i omklädningsrummet.Det här är förmodligen inte det ultimata egentligen, så jag är lite nyfiken på era åsikter om det och vad ni hade gjort annorlunda om ni var jag.
Tänk på att det går att gå upp som tidigast 12:00 på dagen!! Så jag vill inte ha några drömscenarion med morgonpromenad klockan 09:00
När jag är ledig försöker jag självklart köra med mer vanliga tider för sömn… Jobbar ändå ”bara” runt 15-16 dagar för heltid.10 februari, 2011 at 22:57 #134814Anonym anvandareMemberav de jag känner som jobbar natt har de sagt att man ska undvika att äta riktig mat efter 22-23 till 5 tiden har jag för mig och så ska man bara trycka in sig massa vatten, något om att kroppen är inställd på att det är natt trots att du jobbar då. Kolla med din arbetsgivare de borde kunna ge dig kostrådgivning om du arbetar sånna tider.
11 februari, 2011 at 08:26 #134815Anonym anvandareMemberjojye wrote:av de jag känner som jobbar natt har de sagt att man ska undvika att äta riktig mat efter 22-23 till 5 tiden har jag för mig och så ska man bara trycka in sig massa vatten, något om att kroppen är inställd på att det är natt trots att du jobbar då. Kolla med din arbetsgivare de borde kunna ge dig kostrådgivning om du arbetar sånna tider.Kroppen kan inte inte klockan.
En arbetsgivare har nog inte koll på det när inte ens sjukvården och utbildade har det.
Till TS:
Jag tycker det låter som om du äter rätt bra, beror ju lite på vad målet är? Vill du öka i vikt? Vill du minska i vikt?Överlag skulle jag själv försöka få i mig mer mat. Två av dina mål består av shakes och pulver.
11 februari, 2011 at 09:43 #134816Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Kroppen kan inte inte klockan.Nej kroppen kan inte säga ”nu är klockan 23:47” men det finns massor av vetenskapligt stöd för att omvänd dygnsrytm är hälsovådligt och att det är sämre att äta under natten.
Så kroppen har en egen klocka, en cirkadisk dygnsrytm.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.