Hur vet jag hur många kcal jag ska äta per dag?

Home Forums Kost och Näringslära Hur vet jag hur många kcal jag ska äta per dag?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hur vet jag hur många kcal jag ska äta per dag…finns det någon bra sida eller artikel som kan hjälpa en nybörjare?

Hur vet jag hur många kcal jag förbränner under en träning?

Hur ska man lägag upp sina måltider under dygnet?

KOnstiga frågor kanske men jag e ny på det här 😮

Vill gå ner ca 6 kg+ träna och få fastare former

någon???

Läs här.
    [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

Beror ju på många olika faktorer dels hur mkt du väger, om du har ett fysiskt ansträngande arbete osv men försök räkna ut ditt ungefärliga dagsintag o om du ligger någorlunda konstant (ca +- 2-4hg)i vikt under ett par veckor-där har du din ungefärliga dygnsförbrukning, för att minska i vikt så kan du minska dagsintaget med 3-400 kcal främst från kolhydrater, en normal takt att minska
    i vikt är ca 1/2 kg/veckan.
    när viktminskningen avtar kan du istället för att minska dagsintaget ytterligare istället öka på cardioträningen(morgonpromenader före frukost och/el cardio efter styrkepasset)
    se till att basera ditt matintag på många olika tillfällen under dagen (låt det inte gå mer än tre timmar mellan målen)
    lägg den största mängden kolhydrater till frukost och målet närmast efter träning resterande mål bör vara ganska sparsamma på kolhydrater, o se till att inte utesluta fettet utan sträva efter att få i dig uppåt ca 20E% fett från ex rapsolja, avokado,nötter, fet fisk m.m
    Lycka till:emo-thumb

Anders Carlsson wrote:
    Beror ju på många olika faktorer dels hur mkt du väger, om du har ett fysiskt ansträngande arbete osv men försök räkna ut ditt ungefärliga dagsintag o om du ligger någorlunda konstant (ca +- 2-4hg)i vikt under ett par veckor-där har du din ungefärliga dygnsförbrukning, för att minska i vikt så kan du minska dagsintaget med 3-400 kcal främst från kolhydrater, en normal takt att minska
    i vikt är ca 1/2 kg/veckan.
    när viktminskningen avtar kan du istället för att minska dagsintaget ytterligare istället öka på cardioträningen(morgonpromenader före frukost och/el cardio efter styrkepasset)
    se till att basera ditt matintag på många olika tillfällen under dagen (låt det inte gå mer än tre timmar mellan målen)
    lägg den största mängden kolhydrater till frukost och målet närmast efter träning resterande mål bör vara ganska sparsamma på kolhydrater, o se till att inte utesluta fettet utan sträva efter att få i dig uppåt ca 20E% fett från ex rapsolja, avokado,nötter, fet fisk m.m
    Lycka till:emo-thumb

Ok va bra nu har jag en grund att stå på och börja med. Vad ute och joggade med hunden i morse…det var gott..nu har jag massa enirgi för gymmet ikväll :up:

Jag äter med ca 2-3 timmars mellanrum med vissa få undantag som jag försöker komma ifrån. Ok mest på morgonen alltså…haha då har jag gjort fel.:yikes:

Tack

Jeppe wrote:
    Läs här.
    [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

ÅÅ tack det var en bra spalt. Har redan skrivit ut den och räknat en del :worship:

Tok :)
    Snöade ju i morches här i våran stad :(
    Var sprang du då? Nolhaga är väl rena isbanan nu?

// Tobbe

jo det gjorde ju det..men jag hade bestämt mig redan i går kväll (efter en chokladbit: ) att jag skulle ut. Jag joggade bara i 30 min (var ju första rundan för i år) …sprang en bit runt ängabo (bor i stockslycke…nära och bra)

Det var ju inte lättare att springa när de inte plogat än …puh

Jag blev svättig och hunden blev glad…en härlig tur fast all snö:emo-thumb

hehe härligt att komma ut iallfall :emo-thumb
    Stack själv till gymmet kl 06.30 och körde min morgon förbränning på 75 minuter.. så nu är det bara styrkan kvar ikväll.

Tobbe_Z wrote:
    hehe härligt att komma ut iallfall :emo-thumb
    Stack själv till gymmet kl 06.30 och körde min morgon förbränning på 75 minuter.. så nu är det bara styrkan kvar ikväll.

uhh..det var bra gjort….själv sov jag fortfarande vid den tiden zzzz….

Japp gymmet ikväll…härligt :)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.