Home › Forums › Kost och Näringslära › Intag av fett?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 mars, 2006 at 18:57 #94417Anonym anvandareMember5 mars, 2006 at 18:57 #1034586Anonym anvandareMember
Undrar när det är bäst att inta fett?
Morgonen? Uttspritt över dagen? Hur är det med att ha fett i proteindrinken på kvällen?
5 mars, 2006 at 19:04 #1034587Anonym anvandareMemberutspritt under dagen eftersom vitaminer och mineraler behöver fett för att tas upp i kroppen!!!
visst kan du ha i prottedrinken på kvällen!!skippa dock fett direkt efter träning och ät inte sååå mycket fett i frukosten.
5 mars, 2006 at 20:46 #1034588Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:utspritt under dagen eftersom vitaminer och mineraler behöver fett för att tas upp i kroppen!!!
visst kan du ha i prottedrinken på kvällen!!skippa dock fett direkt efter träning och ät inte sååå mycket fett i frukosten.
Tack för ditt svar… Skrev juh till dig i din dagbok om fett. Men kom på att jag kunde juh skapa en egen tråd eftersom jag har några frågor
Så… om jag tränar på kvällen vid ca 21 tiden o sedan går hem o gör min protte drink vid ca 22…. då är det juh på kvällen… men är ju samtidigt direkt efter träningen? Ska jag skippa det då? O ta det under dagen ist? Är det för att kroppen är mer känslig efter träning för fett? *många frågor* 😮
6 mars, 2006 at 15:39 #1034589Anonym anvandareMemberdirekt efter träning ska du inta protein OCH KOLHYDRATER oavsett tid på dygnet. anledningen till att du kan skippa fettet då är för att protein o kolhydraterna du äter ska komma ut snabbare i kroppen….
6 mars, 2006 at 16:07 #1034590Anonym anvandareMemberI målet direkt efter träning är det bra att undvika fett. Men senare kan det vara bra med lite fett, då det är bra att fylla på intramuskulära triglycerider för att uppnå fullständig återhämtning.
athleticmia wrote:direkt efter träning ska du inta protein OCH KOLHYDRATER oavsett tid på dygnet. anledningen till att du kan skippa fettet då är för att protein o kolhydraterna du äter ska komma ut snabbare i kroppen….Man måste inte ha kolhydrater direkt efter träning. Proteinsyntesen fungerar utan kolhydrater. Dock finns det inget negativt ur återhämtningssynpunkt med kolhydrater direkt efter träning utan det är nog det ”bästa” tillfället på dagen för kolhydrater.
6 mars, 2006 at 20:21 #1034591Anonym anvandareMemberDe bästa tillfället att intal kolhydrater är väl ändå Under träningen?
6 mars, 2006 at 20:50 #1034592Anonym anvandareMemberProteiin och kolhydrater tar jag alltid efter träningen… Men nu vet jag hur jag ska göra med fettet!! Kanoners… tack för alla svar!!
7 mars, 2006 at 20:51 #1034593Anonym anvandareMemberVilken olja är den bästa?
Använder just nu linfrö olja… ? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.