Intermittent fasting or regular eating

Home Forums Kost och Näringslära Intermittent fasting or regular eating

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

hallå !

har en fråga som gäller periodisk fasta. det är så att jag har hållt på med detta i 13 månader ungefär nu, trivs bra med detta eftersom man slipper tänka på alla matlådor. men nu på senare tid så har jag fått höra av kompisar att dom tycker att jag har blivit mindre sen jag började med detta. har själv märkt att jag stannat av lite i växten trots att jag varierar träningen rätt bra. jag tror själv att det är för att jag har lyckats minska mitt kroppsfett med denna typ av kostschema. men visst det svider att få höra det av sina polare. så nu är det dags för några drastiska ändringar. målet är ju att fortsätta bygga muskler men samtidigt försöka hålla kroppsfettet på en rimlig nivå. har haft funderingar på att gå tillbaka till nåt mer orginellt ätande som va 3;e timme eller nåt. eller köra periodisk fasta med bulk. fast vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. ingen mer som har haft samma problem ? vad skulle ni själva göra om ni var i min sitts, ingen som sitter inne med lite tips å råd ?

I teorin ska det inte vara någon skillnad mellan IF och att äta ”var tredje timme”. Om det blir något fel i ditt upplägg kan det bero på andra faktorer.

Att du blivit mindre, det kanske beror på att du tappat en del kroppsfett som du själv föreslår, och faktiskt blivit mindre därigenom?

Se över kcal-intaget och träningen, samt andra faktorer, istället för maten. Trivs du med IF så finns det ingen mening att byta bort det.

Har du legat på ett kaloriöverskott? Om inte så kan du ju prova det. Annars kan du ju höja intaget ytterligare för att slippa bli mindre.

Har du blivit starkare under din tid som IF:are?

Quote:
    jag tror själv att det är för att jag har lyckats minska mitt kroppsfett med denna typ av kostschema. men visst det svider att få höra det av sina polare.

– Jag förstår verkligen inte vad du menar med det här. Du menar att det svider att höra att du har blivit mindre? Jag är ledsen, men att du blivit mindre brukar vara resultatet av minskat kroppsfett.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.