Jag tror jag blir galen

Home Forums Kost och Näringslära Jag tror jag blir galen

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 66 total)
  • Author
    Posts
  • #558904

    Något säger mig att du har en ”god” liten Blobas på ena axeln som vet att du borde äta mer mat och mer energirik mat (jämfört med den du inbillar dig är nyttig och bra i dagsläget) och en annan ”elak” Blobas på andra axeln som ständigt säger åt dig att se upp med fett och inte äta för mycket.

    Maten är inte det svåra, det sitter i huvudet. Bestäm dig till 100% att du SKA upp i vikt och var noga med att se ökningar varenda vecka.

    Ditt första kostexempel var katastrofalt men det andra är bättre. In med lite gräddsås och goa grejer till kycklingen och köttet så är du på rätt väg.:)

    #558905
    mikaelj wrote:
    Du behöver varken bulka eller deffa. Titta dig i spegeln och se hur det går för dig i gymmet.

    Fast ska man tävla så har jag aldrig stött på en som inte deffar innan tävling iallafall.

    #558906

    [http://traningslara.se/blogg/?s=viktuppg%C3%A5ng http://traningslara.se/blogg/?s=viktuppg%C3%A5ng%5D

    Väldigt bra länk för någon i din sitts.

    #558907

    Åt du verkligen ingen middag innan ?

    #558908

    lättfil…. ehm ja. Till min kvällsmat äter jag ca 7-10dl yoghurt på 85kcal per DL, valios 2%. mmmmmhh :D sen kan du ju plusa på torkadfrukt å flingor, sen jag slängde in detta har man äntligen börjat gå upp i vikt :)

    Kan ju nämna att jag äter 4 rejäla måltide rom dagen å ett rätt så saftigt mellanmål på bröd å banan + mjölk. Hungern , dne kommer du att väcka ;) Belive me.

    #558909
    Blobas wrote:
    Ja hehe får pula i mig maten..=)

    Nu jäklar skall jag gå upp i vikt så köra stenhård styrketräning samtidigt..

    Mitt liv kommer nog inte bestå av så mkt annat än att äta känner jag.. äta och träna=)

    Få se om groggpinnen kan bli större nu då:pop:

    Varför inte lägga till ngr gainers drinkar varje dag om du nu inte får ned mkt vanlig mat?
    Köp gainer och blanda med 3% mjölk, kör minst 2st per dag så kommer du garanterat gå upp i vikt om du fortsätter äta som vanligt.

    #558910
    dilldipparn wrote:
    Varför inte lägga till ngr gainers drinkar varje dag om du nu inte får ned mkt vanlig mat?
    Köp gainer och blanda med 3% mjölk, kör minst 2st per dag så kommer du garanterat gå upp i vikt om du fortsätter äta som vanligt.

    Dom där har jag försökt dricka men det går inte.. känns som att dricka slemm:( och jag är väldigt nära varje klunka att spy.
    Då tar jag hellre och proppar i mig mat man blir väl mer och mer hungrig ju mer man töjjer ut magsäcken.
    Så det är väl bara nu i början som jag får kämpa för att få i mig allt!

    Är så sjukt mätt hela tiden ha ha.. vilket problem man har va?? alla kompisar kämpar med att gå ner och jag kämpar som en blådåre på att gå upp:D

    #558911
    Blobas wrote:
    Dom där har jag försökt dricka men det går inte.. känns som att dricka slemm:( och jag är väldigt nära varje klunka att spy.
    Då tar jag hellre och proppar i mig mat man blir väl mer och mer hungrig ju mer man töjjer ut magsäcken.
    Så det är väl bara nu i början som jag får kämpa för att få i mig allt!

    Är så sjukt mätt hela tiden ha ha.. vilket problem man har va?? alla kompisar kämpar med att gå ner och jag kämpar som en blådåre på att gå upp:D

    Har du provat alla märken och smaker som finns på marknaden?
    Känns som du bara letar efter ursäkter hela tiden och egentligen inte vill gå upp i vikt.

    #558912
    dilldipparn wrote:
    Har du provat alla märken och smaker som finns på marknaden?
    Känns som du bara letar efter ursäkter hela tiden och egentligen inte vill gå upp i vikt.

    Trodde ja va den enda som märkte detta.
    Det är faktiskt sant, de känns som att du inte direkt vill upp i vikt.
    Tidigare skrev du att du inte ville gå upp av pizza å sånt. Why not, fett som fett, vare sig man lagt på sig det av för mycket fullkornsbröd eller för mycket pizzabotten.

    #558913
    dilldipparn wrote:
    Har du provat alla märken och smaker som finns på marknaden?
    Känns som du bara letar efter ursäkter hela tiden och egentligen inte vill gå upp i vikt.

    Så bara för jag INTE vill hälla i mig en massa skit så vill jag inte gå upp i vikt?? Suck!!;)

    JAG föredrar RIKTIG mat framför en massa jäkla pulver faktiskt..Om du vill hälla i dig en massa skit så gör de men den metoden kör inte jag på!

    proteindrink visst men slemmiga äckliga pulvermat nej tack

    Jag vill inte heller göra min middag till en soppa i en mixer bara för man ska få ner skiten lättare.
    Vi har fått tänder av en anledning.. om kroppen vad gjord för att enbart få i sig drickande föda skulle vi förmodligen inte ha de tänder vi har idag!

    Min hälsa går före och den mår inte bra av att dricka maten så enkelt är det!

    Och om jag ska spy upp maten varje gång jag ska dricka slemmiga drinkar lär jag knappast gå upp heller:whistle:

    #558914
    dinomog wrote:
    Trodde ja va den enda som märkte detta.
    Det är faktiskt sant, de känns som att du inte direkt vill upp i vikt.
    Tidigare skrev du att du inte ville gå upp av pizza å sånt. Why not, fett som fett, vare sig man lagt på sig det av för mycket fullkornsbröd eller för mycket pizzabotten.

    Och nej fett som fett är fel .. finns 3 olika fetter vissa bra och mindre bra.. de fetter som finns i nötter är bra fetter medans den i pizzan inte är bra!

    Tycker du skall ta och lära dig lite om kosten innan du hackar på mig..Till och med jag kan det här om olika fetter!!!:nono:

    #558915
    Flessa wrote:
    ta en proteindrink & käka några bananer efter träningarna då?

    Efter träningen ska man ju käka riktig mat och inte någon fjuttig banan;)

    Tycker tipsen jag får blir bara värre och värre….. men nu täänker jag inte skriva mer i denna tråd.. Jag har fått den hjälp jag sökte efter!

    #558916

    Flytta hem till mig en vecka så kommer du gå upp några kg;)! Trust me, I am made in Bangkok……

    #558917
    bffen669 wrote:
    Flytta hem till mig en vecka så kommer du gå upp några kg;)! Trust me, I am made in Bangkok……

    får man komma besök, så kanske du kan ta mina sista 2-3kilon som e envisa ? ;)

    #558918
    Blobas wrote:
    Och nej fett som fett är fel .. finns 3 olika fetter vissa bra och mindre bra.. de fetter som finns i nötter är bra fetter medans den i pizzan inte är bra!

    Tro mig, det finns ”lite” mer än tre fetter.;) Finns OTROLIGT många olika fetter skall jag berätta.

    Bara i en och samma nöt har du en extremt stor variation av olika fetter. Och nötter har generellt sett en ganska taskig fettsammansättning. Pizza är ingen råvara och kan innehålla ingredienser med alla möjliga olika fettsammansättningar.

    Du har uppenbarligen många ursäkter för att slippa äta. Om det är så att du VILL upp i vikt så sluta inbilla dig saker som att det ena är såligt och det andra bra av olika anledningar. Argumentet med att du inte vill ta en smoothie pga att du har tänder känns verkligen som du griper efter halmstrån.

    Vem har sagt att du ska sluta med mat som du tuggar bara för att du kompletterar även med en havregrynsmix?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 66 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.