Jag tror jag blir galen

Home Forums Kost och Näringslära Jag tror jag blir galen

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 66 total)
  • Author
    Posts
  • #558919
    Blobas wrote:
    Dom där har jag försökt dricka men det går inte.. känns som att dricka slemm:( och jag är väldigt nära varje klunka att spy.
    Då tar jag hellre och proppar i mig mat man blir väl mer och mer hungrig ju mer man töjjer ut magsäcken.
    Så det är väl bara nu i början som jag får kämpa för att få i mig allt!

    Är så sjukt mätt hela tiden ha ha.. vilket problem man har va?? alla kompisar kämpar med att gå ner och jag kämpar som en blådåre på att gå upp:D

    testa Mammoth från interactive nutrition, vet ej vilka som säljer den just nu(kolla google) men är riktigt god, speciellt i smaken banan; smakar som banana skids(sånt där godis) har för mig att det gav 1250kcal/drink svårt att inte gå upp i vikt om du trycker i dig 2st såna om dagen utöver vanlig mat.

    #558920

    Nu är inte jag av kvinnligt kön men jag hoppas att jag kan bidra med något ändå. Personligen har jag ändrat strukturen på min träning väldigt mycket de senaste åren, från 12 tränings pass per vecka på ett par tusen kcal överskott per dag till fyra pass på energi balans.

    Vad jag har lärt mig, genom empiriska erfarenheter så väl som teoretiska, är att det är mängden av de diverse energi källor som gör skillnad, inte bara ”fett är dåligt”/”kolhydrater är dåligt” eller ”man måste ligga på 4g protein/kg kroppsvikt för att få resultat”.

    Jag tycker att din kost är lite väl fattig på fetter och protein, prova att börja med att öka mängden ”riktig” mat. Har inte läst alla inlägg i tråden men det jag har läst hittills får jag hålla med om.

    Lycka till :)

    #558921
    bffen669 wrote:
    Flytta hem till mig en vecka så kommer du gå upp några kg;)! Trust me, I am made in Bangkok……

    Haha ja de låter ju super men som jag äter nu bör jag ju fasiken gå upp i vikt..

    #558922
    Blobas wrote:
    Och nej fett som fett är fel .. finns 3 olika fetter vissa bra och mindre bra.. de fetter som finns i nötter är bra fetter medans den i pizzan inte är bra!

    Tycker du skall ta och lära dig lite om kosten innan du hackar på mig..Till och med jag kan det här om olika fetter!!!:nono:

    Tycker inte jag hackar på dig då ja knappast sagt att du inte har rätt eller gör fel. Jag bara spekulerar. Ja kan de ja behöver kunna om kosten och ”de är om olika fetter” De är ju tillome DU som hackar på mej med personliga påhopp.

    Å nej fett i pizza behöver inte vara ”fel” fett. Det handlar om hur den lagas.

    ps. finns faktiskt 4 typer av fetter ;) (som vi käkar)

    #558923

    ät mer gröt

    #558924

    Ett bra sätt att boosta upp kcal/dag är enligt mig att käka bacon till frukosten. 150g bacon = ~500 kcal, lätt att trycka i sig.
    Ett tips är att placera baconskivorna mellan två hushållspapper och 2 minuter i mikron. Pappret suger i sig en hel del fett, lite nyttigare ur hälsoperspektiv eftersom fettet inte bryns och baconen blir hur knapriga som helst :)

    #558925

    Är tant och tränar regelbundet ca 4-5pass styrka 2-3 kondition för att orka och hålla vikten med mål att få lite mer muskler ser en matdag ut så här hos mig

    Frukost; två ägg 5-6 sillbitar alt för sill en burk makrill med tomatsås + kaffe, en halv grape
    Mellanmål; 2dl fil/keso frukt+ 1/2dl nötter
    Lunch fisk lax 200g wokgrönsaker 1dl ris/pasta
    Middag. 150g kyckling,fläskkött eller nötkött, rotfrukter
    Mellanmål en avokado/ 3 skinkskivor,tomat
    Kvällsmål the´grovfralla med leverpastej + valfritt grönt

    Inga proteindrinkar, efter träning tar jag ett glasmjölk ngra nötter eller en halvbanan till mjölken 43 år 154, 58kg lite rultig tänkte hamna runt 52kg till sommaren.
    Kört så här i ca 1 år och sakta men säkert blir jag mer nöjd.. Jag tror du äter mindre och energisnålt än du tror, välj bra basvaror och inget light så kommer resultatet.

    #558926
    Sylta the man wrote:
    ät mer gröt

    gröt är ju energisnålt sett till volymen så de finns nog bättre alternativ för att nå kaloriöverskott för TS.

    #558927
    Blobas wrote:
    Så bara för jag INTE vill hälla i mig en massa skit så vill jag inte gå upp i vikt?? Suck!!;)

    JAG föredrar RIKTIG mat framför en massa jäkla pulver faktiskt..Om du vill hälla i dig en massa skit så gör de men den metoden kör inte jag på!

    proteindrink visst men slemmiga äckliga pulvermat nej tack

    Jag vill inte heller göra min middag till en soppa i en mixer bara för man ska få ner skiten lättare.
    Vi har fått tänder av en anledning.. om kroppen vad gjord för att enbart få i sig drickande föda skulle vi förmodligen inte ha de tänder vi har idag!

    Min hälsa går före och den mår inte bra av att dricka maten så enkelt är det!

    Och om jag ska spy upp maten varje gång jag ska dricka slemmiga drinkar lär jag knappast gå upp heller:whistle:

    Du är ju fan helt hopplös.
    Hoppas du får anorexia lr nått.. fast du verkar redan ha ätstörningar så det gör väl varken från eller till.

    #558928

    Det där var väl rätt jävla onödigt skrivet iofs. Fantastiskt begåvat inlägg.

    Men jag håller med vissa i tråden; det verkar inte riktigt som att du (trådskaparen) verkligen vill gå upp i vikt, utan istället letar orsaker och bortförklaringar till att inte göra det.

    #558929

    gröt e bra skit, 5-6dl röd standarmjölk, nån klicksmör i. å så i med havregryn eller så, koka upp… mmh, ätes med va fan man vill, man kan koka med torkad frukt så får man extra energi på köpet, å så keso till

    #558930
    LyftarBruden wrote:
    får man komma besök, så kanske du kan ta mina sista 2-3kilon som e envisa ? ;)

    Du e hjärtligt välkommen Sara!

    #558931

    Jag har liknande problem som trådskaparen… Lyckas inte heller få i mig särskilt mycket mat, men det konstiga är att jag har gått upp ca 4 kg de senaste månaderna på endast 1700 kcal om dagen. Då tränar jag (sedan några veckor tillbaka) efter max-OT 5 dagar i veckan och går även promenader/joggar 4-5 dagar i veckan. Borde jag inte behöva mer mat då? Just nu känns det bara som att jag går upp i fettvikt och att muskeltillväxten står stilla, vilket är väldigt trist =/. Tränar så hårt och trycker i mig 200 gram protein om dagen och ändå ser jag knappt några resultat alls trots att jag tränat seriöst i 2-3 år nu. Varför funkar det för andra och inte för mig?

    Någon som har tips på förändrig? Äta mer/mindre? Jag har verkligen ingen aning för det känns som att jag testat hur mycket som helst nu. Jag kanske inte behöver äta så mycket helt enkelt? Bäst resultat fick jag nog i våras då jag åt 1400-1500 kcal om dagen och tränade mer cardio. Men det är inte rimligt att leva på ett så lågt kcal-intag! (dock kände jag mig inte särskilt hungrig under den tiden, vilket är väldigt konstigt det också).
    Det är ju muskler jag vill ha, inte fett! Därför måste jag ju äta mer än vad jag gör, antar jag..

    Aja folk kommer säkert fråga efter detta så jag skriver det med:
    Längd: 166 cm
    Vikt: 62 kg
    Ålder: 22 år

    Grejen är den att jag VILL gå upp i vikt, men inte bara fettvikt jag vill ju få lite muskler på vägen också. Men just nu känns det inte som det sker..

    Är tacksam för tips och råd, hade varit kul om någon tjej kommit med tips men det är ju mest killar som skriver här så det går bra det också =)

    #558932

    melle: Mycket joggning och promenader samt det faktum att du faktiskt är en kvinna kan nog spela in i huruvida dina kroppsökningar fördelas.

    Men sedan skall man inte glömma de mentala biten. Vi är nog många som själva upplever att man blir mer ”plufsig” än vad som upplevs av andra. Har du fått någon kommentar t.ex.?

    Jag är själv rippad så jag skulle kunna knäcka extra som anatomikarta på sjukgymnastutbildningen ()lite överdrivet kanske:D) men minsta lilla obalanserat saltintag och liten viktuppgång gör att jag upplever mig själv som fetare. Det är jobbigt att stå emot men jag vet att jag måste upp och stärka kroppen.

    #558933

    Eddie:
    Mjo, mina promenader/joggar brukar vara i max 45 minuter och jag behöver komma ut och röra på mig och få frisk luft eftersom jag pluggar och sitter på arslet resten av dagen annars =). Tror du att det kan spela in ändå?

    Det där med den mentala biten kan jag hålla med om lite, för vissa dagar känner jag mig pluffsigare än andra. Men det som jag har känt nästan varje gång på gymmet de senaste månaderna är att mina muskler inte har växt.. Visst de där 4 kilona kommer inte bara från fett, jag vägde lika mkt för ett år sedan och då hade jag mer fett än vad jag har nu. I af som jag upplever det, men jag kan ju inte veta eftersom jag inte har gjort någon fettmätning.

    Jag kämpar så mycket med att lägga på mig mer muskler men det känns inte som att det händer särskilt mycket. Jag måste ju göra något fel eftersom andra tjejer får resultat för mindre (jaa, man ska jämföra med sig själv men det är svårt att låta bli att jämföra sig med andra ibland =P). Träna är det roligaste jag vet men jag tycker även det är roligt att se resultat av allt kämpande..

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 66 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.