Home › Forums › Kost och Näringslära › Jakten efter den bästa kvällsmåltiden!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 februari, 2006 at 18:43 #94966Anonym anvandareMember8 februari, 2006 at 18:43 #1041234Anonym anvandareMember
Tjabba,jag har alltid hört hur viktigt det är att äta innan man går till sängs men hur ska kvällsmålet se ut,vad ska den innehålla och hur långt tid innan man lägger sig ska man äta?
Själv går jag på diet nu så det är bra om det ni skriver riktar sig till någon som deffar.Jag äter kyckling file och ägg till kvällsmålet.Det blir typ 40g protein och 20 g fett,vad tycker ni om det?Att det blir just så mycket protein och fett är föratt jag ska få i mig exakt den mängd kalorier som jag planerat,så om jag inte äter kvällsmålet så hinner jag nog inte få i mig allt det jag ska få i mig.Hare gött chao…..8 februari, 2006 at 18:53 #1041235Anonym anvandareMemberva snyggt du har lagt upp det
8 februari, 2006 at 19:25 #1041236Anonym anvandareMemberHälge wrote:va snyggt du har lagt upp dethahaha man önskar att man hade tid och lägga upp maten så
8 februari, 2006 at 20:47 #1041237Anonym anvandareMemberLee86 wrote:Tjabba,jag har alltid hört hur viktigt det är att äta innan man går till sängs men hur ska kvällsmålet se ut,vad ska den innehålla och hur långt tid innan man lägger sig ska man äta?
Själv går jag på diet nu så det är bra om det ni skriver riktar sig till någon som deffar.Jag äter kyckling file och ägg till kvällsmålet.Det blir typ 40g protein och 20 g fett,vad tycker ni om det?Att det blir just så mycket protein och fett är föratt jag ska få i mig exakt den mängd kalorier som jag planerat,så om jag inte äter kvällsmålet så hinner jag nog inte få i mig allt det jag ska få i mig.Hare gött chao…..Jag brukar blanda 250g kvarg me 1-2 skopor whey protein ( 30 min innan jag lägger mig ).
Om jag ska träna tidigt på morgonen (direkt efter frukosten) så brukar jag se till att äta något med kolhydrater innan jag lägger mig, typ en tallrik pasta med kycklingfilé.MVH
8 februari, 2006 at 23:02 #1041238Anonym anvandareMemberÄr lite lat på kvällskvisten så det brukar bli ca.30 kasein och runt 10-20g vassle, blanda med minimjölk o häll i en skvätt olja.
Men ditt alternativ fungerar utmärkt.Snyggt upplagt som sagt, utbildad- eller hemmakock?
10 februari, 2006 at 03:23 #1041239Anonym anvandareMemberhehe det är inte han som har lagt upp det på den tallriken, han har hittat bilden på nätet dumbommar j/k
för annars är han både kock och FOTOGRAF… eftersom det är en snygg bild med rätt beskärningar och fokus på maten me suddig bakgrund…
eller så har jag fel och det är han som gjort allt…
jag äter också kycklingfile till kvällsmat! ibland me lite nyttig olja o sallad…
mejerei produktar är ju bra, men det innehåller ju typ alltid lite snabba kolhydrater och dåligt fett
10 februari, 2006 at 11:51 #1041240Anonym anvandareMemberLee86 wrote:Tjabba,jag har alltid hört hur viktigt det är att äta innan man går till sängs men hur ska kvällsmålet se ut,vad ska den innehålla och hur långt tid innan man lägger sig ska man äta?
Själv går jag på diet nu så det är bra om det ni skriver riktar sig till någon som deffar.Jag äter kyckling file och ägg till kvällsmålet.Det blir typ 40g protein och 20 g fett,vad tycker ni om det?Att det blir just så mycket protein och fett är föratt jag ska få i mig exakt den mängd kalorier som jag planerat,så om jag inte äter kvällsmålet så hinner jag nog inte få i mig allt det jag ska få i mig.Hare gött chao…..Bra kvällsmål… Tycker också om saker som är varmt. Bilden du har postat ser riktigt nice.. Klyftpotatis och en skön nötbit eller kanske är det anka?
10 februari, 2006 at 12:15 #1041241Anonym anvandareMember[/QUOTE]
mejerei produktar är ju bra, men det innehåller ju typ alltid lite snabba kolhydrater och dåligt fett[/QUOTE]Där har du fel..mejeriprodukter har långsamma kolhydrater :emo-thumb
10 februari, 2006 at 17:12 #1041242Anonym anvandareMemberMac wrote:mejerei produktar är ju bra, men det innehåller ju typ alltid lite snabba kolhydrater och dåligt fett[/QUOTE]
Där har du fel..mejeriprodukter har långsamma kolhydrater :emo-thumb[/QUOTE]
asså? långsamma proteiner ja… men inte långsamma kolhydrater väll? jag har alltid trott det har vart snabba carbs… jag är nästan säker på det?
någon som har någon research om det?
11 februari, 2006 at 16:09 #1041243Anonym anvandareMemberHaha ärligt jag trodde att ni skämtade så klart jag inte har gjort den där maten,jag ska nog skicka en bild på min mat så får ni se skillnaden:D
12 februari, 2006 at 17:45 #1041244Anonym anvandareMemberwostok wrote:mejerei produktar är ju bra, men det innehåller ju typ alltid lite snabba kolhydrater och dåligt fettQuote:Där har du fel..mejeriprodukter har långsamma kolhydrater :emo-thumbasså? långsamma proteiner ja… men inte långsamma kolhydrater väll? jag har alltid trott det har vart snabba carbs… jag är nästan säker på det?
någon som har någon research om det?
Både och, både långsamma proteiner och kolhydrater, vanlig mjölk har ett gi på 46. mini mjölk har ca 60.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.