Johnny Wahlqvists VM-diet

Home Forums Kost och Näringslära Johnny Wahlqvists VM-diet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Madball wrote:
    Menar du på fullt allvar att tre liter mjölk om dagen kan anses säkert?

Du kan ju testa att läsa inlägget du citerar.

Och det du skrev nu är ju en jättestor ändring från det ursprungliga inlägget. Erkänn att det var en överdrift istället för att låtsas att du menade något helt annat än du skrev. Du skrev ”direkt hälsovådligt” och inget annat.

Jag tänker inte gå in en debatt om semantik. Alla läser in olika betydelser i ord och fraser och hälsovådligt för mig är allting som med all sannolikhet påverkar hälsa negativt. Men jag menar inte att man dör direkt när man dricker tre liter mjölk såklart.

Själv skriver du att det är ”kanske till och med mer dåligt än bra”. Hur ska egentligen det tolkas på något vettigt sätt?

Tre liter minimjölk är framförallt:

~100g protein
    ~150g kolh
    ~3g fett

= Bra enl mig om man ska lyfta tunga saker/ha mycket muskler. Hurvida det är bra om man ska bli +100år vet jag inte. Jag har bara en femårsstudie på mig själv. Och en 1,5års studie helt utan mjölk på det men dock samma mängd av nutrienterna från andra håll.

Madball wrote:
    Jag tänker inte gå in en debatt om semantik. Alla läser in olika betydelser i ord och fraser och hälsovådligt för mig är allting som med all sannolikhet påverkar hälsa negativt. Men jag menar inte att man dör direkt när man dricker tre liter mjölk såklart.

Själv skriver du att det är ”kanske till och med mer dåligt än bra”. Hur ska egentligen det tolkas på något vettigt sätt?

Du skriver att du inte vill debattera semantik och så ställer du en fråga om semantik. Och en normalintelligent person förstår hur det där ska tolkas. Mjölk är nyttigt, det är bra att dricka mjölk. Men jag tror nog att i de mängderna överstiger det negativa kanske det positiva.

Du säger dock att det ÄR så. Men i vanlig ordning påstår du först en sak med säkerhet för att sedan mer och mer ändra dig i takt med att du ifrågasätts. Ett tips är att överhuvudtaget inte uttala dig så tvärsäkert.

Jag kollade för övrigt precis i Näringsläsa för högskolan (2006) och där anges att kalciumintag på över 2500 mg per dag gör att man riskerar hyperkalcemi och njurskador. Är jag fortfarande för tvärsäker med att så höga kalciumintag sannolikt är hälsovådligt?

Att du sedan kommer med att intag på 3600 mg kalcium om dagen, ja ”det är kanske mer dåligt än bra” (vad kan egentligen tänkas vara bra?) och dessutom anklagar mig för att inte vara normalintelligent är ju väldigt normalintelligent gjort.

Håller med både Madball och Eddie här :D. Mjölk i de mängderna är nog inte att rekommendera till gemene man. Sen tror jag kanske att mjölkdrickaren i fråga skiter fullständigt i hälsan utan vill bara lyfta så tungt som möjligt och det är helt ok för mig ;)

Men Madball du är ju bara mad och inge ball… :)

För det första är det fel att påstå att något är direkt hälsovådligt och att konsumtionen av det kommer leda till magproblem eller prostatacancer, när det som påvisas i ditt material är att det kan finnas en förhöjd risk för det senare. Där skulle nog din lärare i statistik suckat och skakat huvudet

För det andra minskar högt kalciumintag på motsvarande vis och i samma studier, risken för andra cancerformer. Ditt uttalande kanske borde ändras en aning tycker du inte?

Magnus Larsson wrote:
    Men Madball du är ju bara mad och inge ball… :)

För det första är det fel att påstå att något är direkt hälsovådligt och att konsumtionen av det kommer leda till magproblem eller prostatacancer, när det som påvisas i ditt material är att det kan finnas en förhöjd risk för det senare. Där skulle nog din lärare i statistik suckat och skakat huvudet

För det andra minskar högt kalciumintag på motsvarande vis och i samma studier, risken för andra cancerformer. Ditt uttalande kanske borde ändras en aning tycker du inte?

Bra där! :up:

Chaan wrote:
    Nu gick det tydligen helt åt skogen med lyften, inget godkänt ;) [http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/results/2012/World_Open_Bench_Press/Men/scoresheet_m.htm]

Kroppsvikten måste ha varit nytt personbästa dock? :D

Samma med Hirvonen – utbommad! ;)
    Surt sa räven.

Uppenbarligen har han för mycket dövikt då vinnaren Smulter vägde 30 kg mindre..

Allan wrote:
    Uppenbarligen har han för mycket dövikt då vinnaren Smulter vägde 30 kg mindre..

Jag hörde att han var orolig för dopingtestet som gjordes.

r2d2r2d2 wrote:
    Håller med både Madball och Eddie här :D. Mjölk i de mängderna är nog inte att rekommendera till gemene man. Sen tror jag kanske att mjölkdrickaren i fråga skiter fullständigt i hälsan utan vill bara lyfta så tungt som möjligt och det är helt ok för mig ;)

Nä precis, inte för gemene man. Hade Lotta 15 år med sin imponerande vikt på 45kg druckit 5 liter mjölk om dagen hade hon väl coolat innan 40-årskrisen men en styrketränare med större kropp omsätter säkerligen något mer.

Men allvarligt, vem tycker om mjölk så mycket så man dricker 5 liter om dagen? Då har man väl allvarliga problem. :P

När man dricker direkt ur paketet som en rikig man/riktigt svin så tar det några dl innan man fått in klunkfrekvensen/hävert. Sen så tar det bara några sekunder så är den tom. Klarar lätt en liter på samma andetag.

Dricker man ur paketet så vill inte sambon att man ställer tillbaka en lkten slatt heller så det e inget å be för. Bara å tömma den. En supergainer för småpengar

Milk is for babies

Johannes Eshak wrote:
    Milk is for babies

Han till höger har vuxit upp på komjölk… :-)

[img=http://mmbenya.com/wp-content/uploads/belgian-blue.jpg]

Sammy wrote:
    Han till höger har vuxit upp på komjölk… :-)

[img=http://mmbenya.com/wp-content/uploads/belgian-blue.jpg]

På mjölk i max 6 månader, sen är det gräs, spannmål och kraftfoder för hela slanten. Men han har fyra magar för att utvinna näring ur gräs och spannmål.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.