kaloriförbränning i vila

Home Forums Kost och Näringslära kaloriförbränning i vila

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author

Om hjärnans medelförbrukning är 240 kcal per dygn är det alldeles säkert inte ovanligt med förbrukningar på 230 och 250 också. Men jag kan lova att hjärnans energiförbrukning inte har speciellt stor påverkan på kroppens totala energibehov, oavsett avvikelse från genomsnittet.

Ok…jag börjar fatta…..eller not 😮 Anledningen till frågan är egentligen att jag använder porogrammet Formfixaren och där kan man lägga in sina promenader och gymbesök. Sen kan man lägga in antalet kolhydrater, protein och fett…
    Men vet man som jag inte hur mycket jag förbrukar per dygn är det lite svårt att beräkna behovet av kalorier som tycks flöda överallt i väldig omfång….Mitt mål är naturligtvis att gå ner i vikt samtidigt som jag som jag kör Max-OT.
    Jag vet att det är en Jäkl…kombination men jag minskar dock i vikt ganska kraftigt vecka för vecka…

Tonfisk, ägg, kyckling och protein tillskott i minsta möjliga intag resulterar hittils i 2 kg viktminskning i veckan. Biceps ökar dock med med ca 1 cm per 1½ månad hittils och är för närvarande 47,8.
    Jag tar mina mått varannan vecka och väger mig varannan dag. Målet är att gå ner 20 kilo till den 2:dre Juni 2006.

Tack för alla reflektioner på min fråga:nerd-tb:

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.