Kan man äta allt på ugnsstekt kyckling?

Home Forums Kost och Näringslära Kan man äta allt på ugnsstekt kyckling?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Syftar alltså på en kyckling på 1 kg-något man köper i affären; inte Stinas kyckling eller dylika ”färdiga” varianter.

Såg även att det var en påse i med levern tror jag, såg inte den förräns efter den varit i ugnen i 2 timmar, men plasten verkade inte smält så antar att resten av kycklingen går bra att äta?

Menar generellt om man kan äta alla delar på kycklingen, eller undrar du mer om kycklingen är ätbar även om du hade plasten kvar?

Om det var det generella du menade så ät vad du tycker smakar gott! Tycker du t.ex att det tunna köttet på ryggen har en för slemmig hinna och otrevlig konsistens, ät den inte ;) Annars går det mesta att äta på kycklingen (förutom skrovet då), det handlar väl mer om hur finkänslig man är. Jag äter det mesta, inklusive levern :)

Om du syftade på att plasten var kvar så vet jag inte. Polyeten har en smältpunkt på runt 85-145 grader beroende på vad plastpåsen mer består av, och var den inte smält så borde det väl vara okej. Levern är nog bra ångkokad, haha! Smaka på kycklingen. En plastig bismak är ju inget trevligt, annars är det väl bara att hugga in!

Förstår inte riktigt vad du menar? Klart du kan äta allt på kycklingen, tror dock att benen kan bli lite svårsmälta och medföra viss smärta vid toabesök.

Hmm ja, plasten verkade rätt intakt. Tänkte så det inte ”läckt” till köttet runtomkring, men äh jag kör på. Levern är nog riktigt mör ja :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.