Home › Forums › Kost och Näringslära › Kan man bygga muskler på +/-0 kcal in/ut?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 december, 2013 at 21:07 #104154Anonym anvandareMember2 december, 2013 at 21:07 #1080020Anonym anvandareMember
Hej
Det finns massor av information om vad som händer när man deffar eller bulkar. Min fråga rör dock muskeltillväxt(hypertrofi) vid +/-0 i kcal in/ut.
Efter många om och men är det vad som passar mig bäst istället för denna bulk/deff.
Till frågan; kan jag bygga muskler även om jag hela tiden ligger på +/-0 i kcal?
Om ja; det är uppenbarligen inte lika bra som om jag ligger på en del plus men kan jag ändå räkna med ”hyfsad” tillväxt eller måste jag ligga på ett överskott för att bygga?Kommer kroppen att då göra om mitt fett till muskler?
Hade uppskattat ett utförligare svar än ja/nej.
Jag tränar styrka 5ggr/vecka och äter bara ”bra mat”, aldrig socker, aldrig skitmat osv. Protein ligger på 1,5-2g / kg / dag. Tränat i 6 månader, 83kg/180cm.
Jag har inga planer på att tävla nån gång utan jag tränar för att må bra men vill ändå se resultat givetvis.
Tack
12 december, 2013 at 14:08 #1080146Anonym anvandareMemberJag undrar om det finns några entydiga studier på detta, men jag tror det går bra om man har skapligt mycket fett på kroppen. Ju mindre fett man har desto svårare är min gissning. Sedan är jag övertygad om att resultatet är beroende av hur du äter: fördelning protein, fett, kolhydrater.
13 december, 2013 at 15:36 #1080176Anonym anvandareMemberJag är nybörjare här, har inte tränat seriöst på länge. Man kan nog starta en lång diskussion om detta beroende VEM man frågar. Men min gamla PT berättade en gång till mig att JA det går.
Alltså du kan bygga muskler för att bli starkare, och det bästa är att bygga långsamma muskler, eftersom resultatet inte blir detsamma. Du kommer bli starkare. Men ska du ha dem där explosiva musklerna så bör du ligga på kcal överskott.21 december, 2013 at 17:20 #1080266Anonym anvandareMemberTack för svaren, verkar vara ett vårt ämne. Letat ytterligare men inte hittat något mer än anekdoter. Jag får nöja mig med ”det går men väldigt svårt och inte lika effektivt” verkar det som, i brist på studier.. Inte för att jag har en aning om hur man letar sånt här bland studier
Egna resultaten de senaste 3 månaderna verkar stödja eran uppfattning om min egen utveckling iaf. Jag får nog försöka öka mitt intag, avskyr verkligen att äta konstant men men!
22 december, 2013 at 07:19 #1080271Anonym anvandareMemberDet går att tappa fett, och bygga muskler samtidigt, utan olagliga preparat.
http://scoobysworkshop.com/gain-muscle-lose-fat/
http://exercise.about.com/od/weightloss/f/losefatgainmusc.htm
http://fitnesslifting.bizhat.com/build_muscle_lose_fat.html25 december, 2013 at 18:47 #1080292Anonym anvandareMemberOm jag inte missminner mig så stod det om det hela i Body för en tid sedan och jag har för mig att artikelförfattaren (baserat på forskning ej någon hipp site på nätet) kom fram till att det kunde fungerar när man hade en del fett att ta av i början av en diet men att det sedan blev betydligt svårare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.