Home › Forums › Kost och Näringslära › kcal? hur mkt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 januari, 2006 at 23:48 #95477Anonym anvandareMember16 januari, 2006 at 23:48 #1047634Anonym anvandareMember
har en förfrågan om kcal..
jag vill öka i volym på kroppen just nu, men jag
har ganska lätt att öka fett(tyvärr)längd:175
vikt: 79käkar 6 mål om dagen just nu, ibland 7..
ca: 40-60 gr protein per mål..men hur mkt kcal skall jag ha i mig per dag?
vill inte bli fet:|17 januari, 2006 at 09:21 #1047635Anonym anvandareMemberthisell wrote:har en förfrågan om kcal..jag vill öka i volym på kroppen just nu, men jag
vill inte bli fet:|Svårt att veta, det beror på hur mycket du rör dig vanligtvis. Själv är jag student och rör mig ganska lite på dagarna vilket medför att jag också håller mig rätt lågt i kolhydrater och fett, annars går jag upp i vikt. Jag klarar av att öka på detta sätt genom att tajma tidpunkten på dagen när jag äter mycket kolhydrater.
Har du stillasittande jobb/skola så skulle jag inte gå över 3000kalorier om jag var dig iaf. Men det är så svårt att säga, du måste prova dig fram själv eftersom det varierar mycket från person till person.17 januari, 2006 at 10:31 #1047636Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Svårt att veta, det beror på hur mycket du rör dig vanligtvis. Själv är jag student och rör mig ganska lite på dagarna vilket medför att jag också håller mig rätt lågt i kolhydrater och fett, annars går jag upp i vikt. Jag klarar av att öka på detta sätt genom att tajma tidpunkten på dagen när jag äter mycket kolhydrater.
Har du stillasittande jobb/skola så skulle jag inte gå över 3000kalorier om jag var dig iaf. Men det är så svårt att säga, du måste prova dig fram själv eftersom det varierar mycket från person till person.alright.. tja, jag vet inte vad man skall säga om det är stillsamt..
jobbar på en shell station, man står juh upp hela tiden och rör på sig också..
men kanske inte så speciellt mkt hehe
okey, 3000 kcal.. skall försöka på detta, men har lite svårt att räkna ut allt jag äter på dagen..
tackar:up:17 januari, 2006 at 20:33 #1047637Anonym anvandareMemberthisell wrote:har en förfrågan om kcal..jag vill öka i volym på kroppen just nu, men jag
vill inte bli fet:|vad jag har hört så kan inte kroppen ta upp mer än ca: 20g protein per måltid, vilket bör innebära att det resterande proteinet omvandlas till fett på kroppen ifall man inte motionerar bort det vill säga, men jag kanske har fel?
17 januari, 2006 at 20:55 #1047638Anonym anvandareMemberwhitearrow wrote:vad jag har hört så kan inte kroppen ta upp mer än ca: 20g protein per måltid, vilket bör innebära att det resterande proteinet omvandlas till fett på kroppen ifall man inte motionerar bort det vill säga, men jag kanske har fel?Vad jag har hört så tar kroppen upp allt protein, men allt används inte till muskelbygge. Fett lägger man inte på sig såvida man inte överskrider sitt kaloribehov.
18 januari, 2006 at 12:53 #1047639Anonym anvandareMembersmurfpucko wrote:Vad jag har hört så tar kroppen upp allt protein, men allt används inte till muskelbygge. Fett lägger man inte på sig såvida man inte överskrider sitt kaloribehov.Det var ju precis det jag skrev fast med andra ord!
18 januari, 2006 at 13:35 #1047640Anonym anvandareMemberwhitearrow wrote:vad jag har h18 januari, 2006 at 13:45 #1047641Anonym anvandareMemberwhitearrow wrote:Det var ju precis det jag skrev fast med andra ord!Njae, du skrev att kroppen inte kunde ta upp mer
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.