Kebabrulle

Home Forums Kost och Näringslära Kebabrulle

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #457980

    Jag har sökt på Google och här utan att hitta det jag söker.

    Är det någon som vet hur många kcal, fett, protein, kolhydrater det brukar vara i en kebabrulle modell standard på en pizzeria?

    Fläskkött eller nötkött med vit sås och grönsaker i ett nybakat pizzabröd.

    #65680
    #457981
    Gitarristen wrote:
    Jag har sökt på Google och här utan att hitta det jag söker.

    Är det någon som vet hur många kcal, fett, protein, kolhydrater det brukar vara i en kebabrulle modell standard på en pizzeria?

    Fläskkött eller nötkött med vit sås och grönsaker i ett nybakat pizzabröd.

    Kan nog vara allt mellan 600-1000 kcal. Kvalificerad gissning.

    #457982

    svårt att säga men runt 1000-1200 kcal skulle jag tro.

    #457983

    Jag skulle gissa på ca 1200kcal.
    bröd-500
    kött-400
    grönsaker-50
    sås-200

    #457984
    Treo wrote:
    svårt att säga men runt 1000-1200 kcal skulle jag tro.
    Celox wrote:
    Jag skulle gissa på ca 1200kcal.
    bröd-500
    kött-400
    grönsaker-50
    sås-200

    Jag är på er linje, under 1000 kcal känns helt orimligt. Nog för att jag ätit många många kebabrullar i mina dagar och storlekarna har varierat rejält men att nå¨gon av dom skulle vara under 1000 kcal kan jag aldrig tänka mig.

    Om man inte hittar riktiga undantagsfall (”lightkebabrullar”:D) så lär det vara 1000 kcal and up.

    #457985

    I likhet med Eddie och övriga skulle jag bli förbaskat förvånad om man lyckades nosa rätt på en kebabrulle som ger mindre än 1000 kcal.

    Celox uppskattning känns rimlig.

    #457986

    Ni verkar eniga! Jag kommer att räkna en rulle som 1200 kcal. :emo-thumb Tack för bra svar!

    Jag läste f.ö om en pizza på Pizza Hut som inehåller 2900 kcal. Tänk att det finns folk som käkar sådana flera gånger i månaden! :|

    #457987
    Gitarristen wrote:
    Jag läste f.ö om en pizza på Pizza Hut som inehåller 2900 kcal. Tänk att det finns folk som käkar sådana flera gånger i månaden! :|

    Det går ju att äta en gång om da’n också!

    #457988
    Flessa wrote:
    Varför inte?

    Känns väldigt, väldigt onödigt

    #457989
    Gitarristen wrote:
    Känns väldigt, väldigt onödigt

    Vad är det onödiga?

    #457990

    Konversationen som mikalj och Flessa försöker dra in dig i handlar om att man lugnt kan äta en måltid på 2900kcal, om det är dagens enda måltid, resp. man passar in den på ett sådant sätt att dagens/veckans/månadens önskade kalorigräns inte överskrids.

    #457991

    Jag kan hålla med Gitarristen om att det kan verka onödigt att käka en sådan kaloririk måltid upprepade gånger under en månad om man går på diet. Men samtidigt kan jag också hålla med er andra att självklart ska man kunna unna sig en pizza då och då.

    Eftersom Gitarristen dock verkar lite ny inom kost och träning så kanske ni som sitter på lite mer kunskap än honom skriva varför det inte är så ”onödigt”. Nu sitter ni mest och gör honom förvirrad verkar det som.

    Så till Gitarristen, läs det Tyskn skrev. Det går alltså att unna sig en riktigt kaloririk måltid under deff och ändå ligga på ett underskott, ofta gör folk det genom att inte äta på hel dagen förutom just den måltiden.

    #457992
    Robert Svensson wrote:
    Titta på Nible, han käkar kladdkaka en gång i veckan under sin deff.

    Minst! :P

    Söp gjorde jag också kanske fyra gånger under en 10-veckors diet. Men det är absolut ingenting jag rekommenderar.

    #457993

    Den typen av svar jag fick på mitt påstående om att smälla i sig en pizza på nära 3000 kcal ett par gånger i månaden är önödigt, ser jag i trådar här hela tiden. Det känns ofta som att många vill dra igång diskussioner i onödan bara för att få tjaffsa lite.

    Tyvärr så är majoriteten av Svenska folket inte med i det här forumet, eller har ett gymkort.

    Självklart kan man väl äta en pizza om man vill det. Tränar man och håller sig till bra kost i övrigt så är ingen skada skedd. Nu kanske jag bör förtydliga vad jag menade när jag skrev det jag skrev. Övervikt börjar bli ett djävligt stort problem i det här landet och där ute sitter det folk, som aldrig tar ett steg i onödan och som gladeligen petar i sig en sån pizza till lunch ett par gånger i månaden (eller t om. i veckan) plus en massa annat skit. Sedan säljer kvällspressen lösnummer på konstiga bantningstips och inger folk hopp om att sommarformen ligger runt hörnet.

    För min egna personliga del tycker jag också att det är onödigt att slänga bort en hel dags kcal-intag på en måltid (deff eller ej). Jag väljer hellre något annan, bättre sammansatt kost, även om jag unnar mig något. 2,5 kebabrullar t ex. :whistle:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.