Kebabrulle

Home Forums Kost och Näringslära Kebabrulle

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #458009

    haha fett skön avatar nicklas :)

    #458010

    ..1200 kcal, ge mig ett tips på var jag kan få en sån?
    Inte ens på Palmyra kebab får dom plats med den mängden i en rulle.

    Jämför med kycklingrullen här med dubbla tunnbröd:
    [http://jennas.blogg.se/dietkost/2009/june/tunnbrodsrulle-med-kramig-kyckling-365-kcal.html]

    Vitlökssåsen är förstås fetare, självklart också nötköttskebaben.
    Men mera än 120 gram kött har jag aldrig fått i en rulle och en slev sås kanske ger 40 gram?.

    Dubbla 365 och salta en hundring så är du nog närmare sanningen.

    /Bula

    #458011

    Snackade med en pizzabagare här om dagen och frågade om samtliga rullar (kebab, kyckling, räkor, etc) på menyn är gjorda på en pizzadegsklutt, eler om de halverar och tunnar ut degen innan gräddning. Han svarade att det är lika mycket pizzabröd i en kebab- eller kycklingrulle som i en vanlig pizza. Det tolkade jag som ett ja.
    För de som är intresserade och vet vikten på en degklutt kan redan nu kalkylera kalorierna i brödet. Brödet borde vara vetemjöl, jäst, olja, salt, vatten. Innehållet är väl svårast men allmänt får man väl ganska normala portioner kött, säg 100-150 g, och då kanske inte den finaste biten på djuret. Dvs oftast mycket fett och senor. Såsen är oftast majonnäsbaserad så visst rinner kalorierna iväg, men ack vad det knullar en i munnen efter första biten.

    #458012

    min kl 03.00 lördagskvällkorvmojj steker” kebbaben”. och inte direckt i tyflonpanna utan fett. de dryper fett om köttet, har alltid ett till tredjedelen fullt pitabröd med flytande fett kvar när jag tuggat i mig fördärvet till kött! :up:D

    #458013
    J.v.K wrote:
    helvete va hungrig man blir :D

    +1111111111111 Finns inget mera ja skulle vilja göra en o dra en kebabrulle med extra sås :P

    #458014
    Baronpanda wrote:
    +1111111111111 Finns inget mera ja skulle vilja göra en o dra en kebabrulle med extra sås :P

    Gjordes igår. På Kebabpalatset i Södertälje. Godast i världen ;)

    #458015

    köttet är likställt med korv (malda/pressade dönerkebaben), såsen är fet i många fall. brödet är likställt med att klippa en hel del korvbröd.

    så man får förvänta sig resultat därefter =)

    #458016
    Sammy wrote:
    köttet är likställt med korv (malda/pressade dönerkebaben), såsen är fet i många fall. brödet är likställt med att klippa en hel del korvbröd.

    så man får förvänta sig resultat därefter =)

    Jag tror faktiskt att kebabbröd är bättre än korvbröd.Korvbröd är mera som hamburgarebröd,innehåller mycket socker.Resten stämmer

    #458017

    Kebabrullar är kärleksrullar =)

    #458018
    Sammy wrote:
    köttet är likställt med korv (malda/pressade dönerkebaben), såsen är fet i många fall. brödet är likställt med att klippa en hel del korvbröd.

    så man får förvänta sig resultat därefter =)

    Fast här i nässjö är det mesta av köttet gjort av karré, så de e nog magrare än korv iaf.

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.