Home › Forums › Kost och Näringslära › Kolhydrats känslig? (vätskebalans)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 april, 2011 at 22:42 #53149Anonym anvandareMember6 april, 2011 at 22:42 #131799Anonym anvandareMember
Tjo!
Har problem sedan en tid tillbaka att jag binder upp näst intill sjuka mängder vatten vid kolhydratintag. Även om jag försöker är komplexa kolhydrater, högt fiber (lågt GI) så lyckas jag binda rätt stora mängder vatten. Kan lägga på mig i runda slängar 10% av min kroppsvikt på loppet av ett dygn.
Jag äter en rätt balanserad kost idag och undviker gärna snabba kolhydrater pga av vätskan, ligger högt på både protein och fett.Ta som exempel att jag lyckade binda upp 7kg vätska nu efter en vitlöksbaguette (salt också jag vet) men det är fortfarande väldigt segt att dras med. Dessutom ser 7kg vätska ganska dumt ut på en kropp som väger 75 rippad. Vägde 75kg i måndags och idag vägde jag 82 på gymmet plöffsig och jävlig
Dricka öl kommer inte på frågan för vid tredje ölen är jag så uttorkad att jag får migrän, så jag antar att det är kolhydraterna som gör det.
Hade varit kul om man kunde få lite råd i frågan, då jag försöker dricka så mycket vattten som möjligt varje dag, cyklar resorb etc etc utan något vidare resultat. Kanske något man borde kolla upp? Det har varit såhär mer eller mindre hela tiden men har blivit mycket värre det senaste året.
Mvh
6 april, 2011 at 22:58 #131800Anonym anvandareMemberOm du inte tar AAS, så bode du kolla upp hjärta, blodsocker och njurar omgående på en vårdcentral. Du belastar hjärtat med dessa viktökningar.
9 april, 2011 at 09:50 #131801Anonym anvandareMemberÄrligt?
Trodde inte det var allvarligt alls, men det kanske är bäst att göra så.
P.s jag burkar inte och har aldrig brukat aasMvh
9 april, 2011 at 11:04 #131802Anonym anvandareMemberSådan massiv vätskeretention låter inte alls normalt eller friskt.
9 april, 2011 at 11:26 #131803Anonym anvandareMemberBland det sjukaste jag hört. Sju pannor av en vitlöksbaguette? Jepp, kolla upp det där pronto, är mitt tips. Det måste ju nästan vara någon hormonrubbning av något slag.
Lycka till, i alla fall.
9 april, 2011 at 11:27 #131804Anonym anvandareMemberGör en hälso koll och undvik kolisar eftersom du helt uppenbart inte mår bra av dem. Öl har ju ändå ingen? eller väldigt liten positiv inverkan på träning. Har du diabetes?
9 april, 2011 at 12:13 #131805Anonym anvandareMemberNej ingen diabetes eller dylikt, frisk som en nötkärna. Dock har det blivit värre de senaste 2 åren. Kreatin använder jag inte längre pga av vätskesamlingarna, har alltid tyckt att det varit underligt och onormalt. Så jag skall se till att kolla upp det nu.
Vet inte om det har någon betydelse, men jag är känslig mot det mesta. Kan få ”socker kickar” av ett bett äpple, lika kraftig så man blir yr för en liten stund. Jag har även varit rökare under ett par år och likförbannat fick jag alltid och då menar jag alltid nikotinkick på morgonen vid första ciggen. Har massor av sådana här exempel.
Tack för alla svar!
Mvh -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.