kolla gärna!

Home Forums Kost och Näringslära kolla gärna!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

:emo-thumb Hej…..tjej 24 år,

ska dieta bort lite överflödigt fett tänkte jjag:o

tänkte fråga vad ni tycker om min kost som jag lägger upp på ett ungefär…

jag äter inte efter gi osv o räknar inte kcal , vill inte bli beroende av hålla på sånt men vill gärna kunna veta att min kost är hyfsad för att trimma till mig lite :emo-thumb

kör 3 styrka o 5 cardipass a 60min per vecka!

Frukost; lättfil med 2-3dl havrefras

mm; 2knäcke med låg fetts ost

lunch; ofta någon gryta med mkt kyckling osv, 2dl kokt pasta eller ris till

mm; antingen någon proteinrikt/proteindrink o frukt eller 2 knäcke med frukt detta är 1 -2h innan träning

Middag; vanlig middag…men drar ner lite på kolhydrater, pasta osv

kväll; kan antingen bestå va kesella med keso med funlight eller om jag e sötsugen 2 kanelknäcke och en proteindrink! men oftast mest protein sista målet!

ska jag höja proteinet i min kost eller ser det bra ut för att komma i form!:| ??

har ej ätardag utan vill jag unna mig tex en fika med muffins el vad som byter jag bara ut ett mål mot detta!

tacksam för svar!

Det ser väl rätt ok ut…svårt att uttala sig om proteinintaget när man inte vet mängder eller hur mycket du väger. Om du orkar göra en överslagsberäkning kan du ju kolla att du kommer upp i 3g/kg kroppsvikt, det är en ok nivå. Den mest uppenbara bristen tycker jag annars är bristen på grönsaker som jag alltid tjatar om till alla:) Anledningen till att jag tjatar är att jag själv har fått avsevärt mycket bättre resultat av deffen när jag börjat äta grönsaker på allvar. Inte bara går det bättre rent resultatmässigt utan jag mår även mycket bättre under tiden.

Vad gäller att unna sig lite kaffebröd någon gång så skulle jag föreslå att du gör det efter träning isf. Försök isf att välja en sort som är lite snålare på fett, kolhydraterna är nämligen inte så farliga vid just detta tillfälle eftersom de används till glykogeninlagring.

Lycka till:up:

man tackar Andreas!

jag är 168cm o väger 67kg, ska se om jag kan öka lite på proteinet!

glömde säga att jag äter mycket sallad/grönsaker just på kvällen till middagen istället för pasta/ris och dylikt!

kaffebröd osv ska jag försöka ta efter träning…bra förslag!!!:emo-thumb

förresten…hur är knäckebröd gentemot grovt bröd? bättre el sämre?:|

Makemesalza wrote:
    förresten…hur är knäckebröd gentemot grovt bröd? bättre el sämre?:|

Knäckebröd är bäst. King of bröd. :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.