Home › Forums › Kost och Näringslära › kost efter operation??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 april, 2006 at 00:22 #93316Anonym anvandareMember12 april, 2006 at 00:22 #1021912Anonym anvandareMember
ska opereras snart och vill ha hjälp med kost efter… kommer måsta göra ett träningsuppehåll på 2-3 veckor och vill inte tappa för mycket muskler men vet att detta inte kommer att kunna undvikas men jag vill inte gå upp i fettvikt vad skall jag äta?? jag tränar just nu 5-6 dagar i veckan hårt och äter massor.. skall jag fortsätta äta protein även under vila? :what: /en frågvis hungrig själ
12 april, 2006 at 12:55 #1021913Anonym anvandareMemberFörstår att det känns tungt att inte kunna träna! Men du får se på det som en bra återhämtining för kroppen, och framför allt musklerna. Eftersom du tränar 5-6 dar i veckan kan kroppen behöva lite vila. Jag vet själv när jag tränat hårt i perioder (nästan för hårt) att resultaten kan komma när man sedan vilar upp sig.
Se till o få i dig massor med protein så borde det göra susen! Tror inte du behöver tappa något speciellt på ett par veckor.12 april, 2006 at 13:17 #1021914Anonym anvandareMemberspelar det nån roll att jag är tjej? När jag gemför mig med mina manliga vänner så känns det som jag tappar fortare och har svårare att komma igen.. fast det kanske är lite psykiskt också.. lite orolig inför detta bara men som sagt man får se det som en rejäl vila. Det behövs nog nån gång per år det med
13 april, 2006 at 20:05 #1021915Anonym anvandareMemberJeg har også tidligere hørt at kreatin inntak vil hjelpe til å opprettholde muskelmassen ved kortvarige treningsopphold, og spesielt også etter traumer (feks operasjon!!).
14 april, 2006 at 22:44 #1021916Anonym anvandareMemberWiggen wrote:ska opereras snart och vill ha hjälp med kost efter… kommer måsta göra ett träningsuppehåll på 2-3 veckor och vill inte tappa för mycket muskler men vet att detta inte kommer att kunna undvikas men jag vill inte gå upp i fettvikt vad skall jag äta?? jag tränar just nu 5-6 dagar i veckan hårt och äter massor.. skall jag fortsätta äta protein även under vila? :what: /en frågvis hungrig själMycket protein och extra glutamin är det som motverkar att du tappar muskelvävnad efter operation.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.