Home › Forums › Kost och Näringslära › kost schema för muskelökning?!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 augusti, 2010 at 15:04 #55909Anonym anvandareMember20 augusti, 2010 at 15:04 #234947Anonym anvandareMember
Tja, jag undrar om någon skulle kunna slänga ihopp ett kost schema för en väldigt smal person som ska öka i vikt och muskelmassa, kosttillskott jag tar är basic stuff Kreatin,gainer och protin, det skulle va shysst om ni kunde slänga in dom i kost schemat också
Mål är att få lite muskler till beatchen 2011
Mvh Adam93
20 augusti, 2010 at 15:50 #234948Anonym anvandareMemberfrukost; 500g kvarg, 5 kokt ägg, 2 valfria mackor med valfritt pålägg
Lunch; 2 stora portioner husmanskost
Middag; kebabpizza, hamburgare eller annat kaloririkt käk
Mellanmål; 2bananer mixade med proteinpulver och mjölk
Innan sängdags; Protein eller Gainerdrink
Käkar du så så borde du gå upp i vikt.. Tränar du styrka samtidigt kommer du bygga muskler
20 augusti, 2010 at 16:10 #234949Anonym anvandareMemberdilldipparn wrote:frukost; 500g kvarg, 5 kokt ägg, 2 valfria mackor med valfritt påläggLunch; 2 stora portioner husmanskost
Middag; kebabpizza, hamburgare eller annat kaloririkt käk
Mellanmål; 2bananer mixade med proteinpulver och mjölk
Innan sängdags; Protein eller Gainerdrink
Käkar du så så borde du gå upp i vikt.. Tränar du styrka samtidigt kommer du bygga muskler
ok Tack, jag brukar äta lite mer mål per dag efter som jag jobbar och går upp 5 så det blir 1-3 mål mer per dag men är det bara att klämma i sig några extra mackor med t.ex. keso eller kött pålägg ?
20 augusti, 2010 at 17:47 #234950Anonym anvandareMemberKäkar du så och tränar hårt och rätt (finns massa åsikter om vad som är ”rätt”) så kmr du nog lägga på dig muskler, men om du inte förbränner en jäkla massa kcal under dagen så kmr du nog va ganska fet inför beach11.
Mitt tips skulle va att räkna ut hur mkt du förbränner under en dag, och lägga dig på ett kontrollerat överskott på ca 300plus i kcal och setill att få i dig bra med protein, 2g för varje kg i kroppsvikt är ok.
Om du nu orkar lägga ner tiden för att räkna och hålla koll.Men du gör som du vill, lycka till:)
20 augusti, 2010 at 20:32 #234951Anonym anvandareMemberAdam93 wrote:ok Tack, jag brukar äta lite mer mål per dag efter som jag jobbar och går upp 5 så det blir 1-3 mål mer per dag men är det bara att klämma i sig några extra mackor med t.ex. keso eller kött pålägg ?jaa mackor me keso, kött osv går fint. ta ngr mackor och skölj ned med proteindrink / gainer så borde du gå upp i vikt.. Har du svårt o få i dig tillräckligt me energi för att hamna på överskott så mixrar du banan, proteinpulver och 3% mjölk så får du i dig rikligt med kalorier utan att behöva pressa i dig mat.. Men se till att inte bulka för mkt för det e ju inget skoj o se ut som en säl till sommarn
20 augusti, 2010 at 22:13 #234952Anonym anvandareMemberTack för svaren, ska setill att äta riktigt och bränna mkt och jag kan inte få fett på kroppen, har försökt sen många år tillbaka
21 augusti, 2010 at 15:21 #234953Anonym anvandareMemberAdam93 wrote:Tack för svaren, ska setill att äta riktigt och bränna mkt och jag kan inte få fett på kroppen, har försökt sen många år tillbakadet kan alla. Prova äta tre pizzor och dricka 5st gainershakes per dag så ska du se att du lägger på dig fett.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.