Kosthjälp!:P

Home Forums Kost och Näringslära Kosthjälp!:P

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej, jag är en 19 årig kille som skulle behöva kosttips för att få fram magruterna till sommaren. Idag så är jag runt 178cm och väger runt 78 kg. Är väll ganska grov men har lite för mycket fett för att magruterna ska synas som jag verkligen vill. Kan kanske se 4 rutor när jag spänner och står upp. Men nu vill jag ha en riktig tvättbrädmage8).

Tränar gör jag bra enligt mig själv, gymmar runt 4 gånger i veckan där jag försöker klämma in runt 2 gånger i veckan. Spelar också fotboll och har vanlig fotbollsträning 2 gånger i veckan, samt 1 kondition och oftast match på helgen. Varje pass ligger runt 90 minuter. Så bränner även en del fett.

Men sen kommer jag till maten. Oftast ser det ut såhär. Frukost kl 8, några mackor eller havrefras. Sedan lunch runt 13.00 som oftast består av en stor portion bacon och pasta. Sedan blir det träning på gym runt 17.00 i runt 75 minuter och fotboll efter 90 minuter. Beror lite på dagen. brukar även klämma i mig en proteindryck efter gymet. Sen äter jag mat igen när jag kommer hem. Blir ofta mycket pasta med köt, eller ris och kött.

Vore tacksam om ngn gav mig tips på ett matschema med mellanmål och även lite vad jag ska äta vid de stora måltiderna. Jobbar hemifrån så kan lägga upp maten som jag vill egentaligen. Vill helst dock ha snabba måltider som går att laga eftersom jag jobbar en hel del…..

Tack på förhand…

Har tänkt mig något som:
    Frukost: 08.00 – Hvarefras med mjölk/havregrymsgröt & en grovsmörgos med ost eller skinka
    Mellanmål: ca 10.30 Grovsmörgås med tonfisk, makrill eller liknande + ev frukt
    Lunch: ca 12.00 – Behöver förslag
    Mellanmål innan träning: ca 16.00 rovsmörgås med tonfisk, makrill eller liknande + ev frukt
    Protiendryck efter träning (oftast runt kl 18.00)
    Kvällsmat brukar bli allt mellan 18.00 och 21.00 beroende på träning. Mina föräldrar gör oftast denna maten vilken innebär mycket pasta och kött. Någon som har tips vad man kan äta istället för pasta och liknande?

Du har fått tips av Mathias med i din andra tråd. Varför startar du en likadan med exakt samma text som i den förra? Väntar du på nån vänlig själ som kommer hem till dig o lagar din mat? Förstår inte riktigt vad är det som är så svårt att göra nåt själv nån gång.
    Idag är jag lite snäll och ger dig några tips

1.Läs deffguiden åtminstonde
    2. Rör på dig mer och/eller
    3. Ät mindre kolhydrater av den maten du får, mer protein dvs kött, fisk, mjölkprodukter men totalt sett mindre mängd än vad du gör idag.

Tex Om du äter vanligtvis 3-4 potatisar. Ta då bara 2 o mera grönsaker samt kött eller vad det nu serveras just den dagen.

Mvh

En tråd räcker.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.