Kostproblem

Home Forums Kost och Näringslära Kostproblem

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej,

Jag har under senare veckor blivit lite less på min träning för jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska uppnå mina mål.

Jag är 20 år och hinner med cirka 3-4 gympass i form av styrketräning och cirka 2-3 konditionspass. Jag är ganska liten till växten men vill trots det inte bara öka i storlek utan söker en mer vältränad kropp där jag vill ha så pass lite fett som möjligt, men självklart bli lite bredare om axlarna och liknande.

Själva träningspassen har jag inga större problem med då jag har väldigt många övningar jag tycker fungerar bra för mig. Skulle möjligtvis kunna ändra lite på hur många styrkepass jag kör respektive kondition om någon har några synpunkter på det.

Men till det nu huvudsakliga problemet, jag är så otroligt less på att i några månader äta mycket för att bygga upp muskelmassan, till att senare lida i några månader genom att hålla igen på i princip allt utom proteiner, tycker heller inte att det fungerar speciellt bra för min del.

Skulle uppskatta otroligt mycket om någon kunde komma med tips hur jag kan lägga upp kosten, och möjligen några små ändringar i min träning, som ni tror fungerar bättre än det jag gör nu för att uppnå mina tidigare nämna mål.

Tack på förhand!

Om du som jag inte gillar ”bulk respk. deff principen” så kan du försöka hålla dig på kaloribalans. Eller så nära som möjligt. Eftersom att du ändå ville bygga muskler så är det en bit över du skall hålla dig. Om du inte vet vad du skall få i dig(hur många kalorier) hänvisar jag dig till deffguiden. Försök få i dig protein och träna så går det nog till slut. Det går dock inte snabbt!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.