- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Kostrådgivning?
Hej!
Idag har jag varit o tränat på gym Jag tog jättetungt, så det känns i armar och bröst nu, gött Jag behöver kostrådgivning från er Vad ska jag äta, när ska jag äta? Det ska nog vara rejält med protein och kolhydrater i maten om man vill bygga muskler. Vad är det då för mat som har rikligt med protein i sig?
Mycket kyckling, lax, kött är ju att rekommendera. Tonfisk har ju också mycket protein i sig. Skulle dock rekommendera några fina kycklingfileér och eventuellt någon pasta till det
Helst skall du äta direkt efter träning / en del kaseinprotein innan läggdags, t.ex keso/kesella eller något kött som blivit över kanske
Glöm inte o ösa på med grönt! (grönsaker )
Vill man ha tips om mat är det alltid önskvärt om vederbörande först berättar hur han/hon äter i dagsläget. Eftersom du levt fram tills nu har du ju ätit hela livet. SÅ hur har det sett ut?
Crill: Tack så jättemycket Du löste det för mig Japp, mycket grönt ska det bli på nästa tallrik
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY