Kvarg och kosttillskott

Home Forums Kost och Näringslära Kvarg och kosttillskott

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author

Vet att det finns en del trådar berörandes kvarg men ingen besvarade min frågeställning.
    Fungerar kvarg som en gainer? Dvs att man äter det för att gå upp i vikt eller mer som proteinpulver för att endast få större muskelmassa (och givetvis också gå upp i vikt)?
    Ska man äta kvarg samtidigt som man äter kosttilskott?

Hoppas ni förstår mina frågor. :)

Kvarg är snarare proteinpulver än gainer om du vill göra den jämförelsen. Och ja, det funkar att äta kvarg samtidigt som kosttillskott.

Andreas Guiance wrote:
    Kvarg är snarare proteinpulver än gainer om du vill göra den jämförelsen. Och ja, det funkar att äta kvarg samtidigt som kosttillskott.

Okej, rekommenderar ni att äta både kvarg och Whey 80 som jag tänkt inhandla?
    Blir det större skillnad på muskelmassan om jag äter båda istället för bara proteinpulver? Och jag förutsätter att man lägger på sig minimalt med fett om man äter kvarget med den låga fetthalten. (Trolig idiotfråga)

hepp wrote:
    Okej, rekommenderar ni att äta både kvarg och Whey 80 som jag tänkt inhandla?
    Blir det större skillnad på muskelmassan om jag äter båda istället för bara proteinpulver? Och jag förutsätter att man lägger på sig minimalt med fett om man äter kvarget med den låga fetthalten. (Trolig idiotfråga)

Tag Whey 80 efter träning och kvargen som mellan mål och kvällsmål. Eftersom Whey 80 är snabbt och kvarg långsamt.

Lägga på sig fett gör man av kaloriöverskott. Så äter du en jävla massa kvarg så är det klart du kan bli mullig. Men kvarg med mindre fett skulle då göra dig mindre mullig/kramgo.

ENORM skillnad på muskelmassan:) Skämt åsido, kvarg är mat (som man äter när man är hungrig)! Du får det att låta som om det vore ett mystiskt tillskott:)

hepp wrote:
    Vet att det finns en del trådar berörandes kvarg men ingen besvarade min frågeställning.
    Fungerar kvarg som en gainer? Dvs att man äter det för att gå upp i vikt eller mer som proteinpulver för att endast få större muskelmassa (och givetvis också gå upp i vikt)?
    Ska man äta kvarg samtidigt som man äter kosttilskott?

Hoppas ni förstår mina frågor. :)

Testa att som mellanmål innan träningen ta 250g kesella=kvarg (1brk)+1port Betagen Fruitpunch(-typ ”körsbärs-smak”) från EAS. Smaken är helt underbar när du blandar det med kesellan/kvargen! Lite roligare än att bara blanda med vatten lr juice.Lägger här in vad som står om det på hemsidan:

BetaGen HP är en unik produkt från EAS, som kombinerar kreatin och HMB, samt aminosyrorna glutamin och taurin.
    Kreatin är ett näringsämne som bildas naturligt i kroppen för att förse musklerna med energi. Forskning har visat att tillskott av kreatin kan hjälpa till att öka musklernas storlek och styrka.

Tillskott av HMB har visat sig kunna bidra till ökad muskelmassa och styrka hos dem som tränar med motstånd/vikter. HMB kan även motverka muskelnedbrytning, öka uthållighet, och främja en stark benstomme. Dessutom kan HMB hjälpa till att accelerera fettförbränning vid intensiv träning.

Dessa två näringsämnen tillsammans är en oslagbar kombination! För att ytterligare förstärka den anti-katabola effekten, har aminosyrorna glutamin och taurin tillsatts, samt snabba kolhydrater för bättre och snabbare upptag.

Innehåll per portion:
    1 gram HMB
    2 gram kreatin
    2 g L-glutamin
    500 mg taurin
    140 mg kalcium
    Glöm inte att dricka extra mycket vatten när du tar kreatin!

Lycka till!:bb2:

Tack för svaren. :)
    Ska se om jag köper lite billig kvarg.

Silvia wrote:
    Sk
    melancoolio wrote:
    Mat? Tycker kvarg är överskattat….vore det inte så jävla billigt så skulle det inte va så populärt! En smålännings val på proteinkälla bara :D

Man äter det, det är gott om man smaksätter det, och det innehåller protein. Så varför inte? Så klart man köper det för att det är billigt.. Fast sen mättar det bättre än en proteindrink t ex.

NetCurse wrote:
    Man äter det, det är gott om man smaksätter det, och det innehåller protein. Så varför inte? Så klart man köper det för att det är billigt.. Fast sen mättar det bättre än en proteindrink t ex.

Jag ”äter” även kvarg jag med emellanåt! Kallar det dock inte mer för mat än en drink kaseinprotein! Det var mer så jag menade att jag ser det som ett (kost)tillskott inte mer!

melancoolio wrote:
    Jag ”äter” även kvarg jag med emellanåt! Kallar det dock inte mer för mat än en drink kaseinprotein! Det var mer så jag menade att jag ser det som ett (kost)tillskott inte mer!

Men jag vet att en 500 grams Småländsk Frödinge-ostkaka slank ner förr i tiden efter ett hårt pass, det var tider det

chrillurt wrote:
    Men jag vet att en 500 grams Småländsk Frödinge-ostkaka slank ner förr i tiden efter ett hårt pass, det var tider det

Det händer att man svullar i sig en sån ibland även nuförtiden…. ….bra gainer det :emo-thumb

Ny här och precis börjat träna seriöst, så jag måste bara fråga. Vad är kvarg? 😮

Morpheus wrote:
    Ny här och precis börjat träna seriöst, så jag måste bara fråga. Vad är kvarg? 😮

Kvarg är samma sak som Lätt Kesella, eller för att va mer specifik, Kesella är Arlas brandname på kvarg.

Dvs en mjölkprodukt som innehåller mkt protein och inte mkt annat.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.