Kycklingklubba utan skinn = Kycklinglårfile?

Home Forums Kost och Näringslära Kycklingklubba utan skinn = Kycklinglårfile?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Märkte att jag hade lite kycklingklubbor i frysen , så tog ut o tinade dem. Frågan är det , om jag tar bort skinnet , och bara tar köttet ifrån klubborna, är det då som kycklinglårfile utan skinn? eller vad bör man räkna det som ?

oscar123 wrote:
    Märkte att jag hade lite kycklingklubbor i frysen , så tog ut o tinade dem. Frågan är det , om jag tar bort skinnet , och bara tar köttet ifrån klubborna, är det då som kycklinglårfile utan skinn? eller vad bör man räkna det som ?

Räkna det på 160 kalorier per 100 g.

Men , jag tar ju bort all skinn ifrån klubban , och även all kött som jag sedan väger o steker. Det köttet jag tar är nästan helt fettfritt då som det ser ut. Hur kan det då vara 160kcal per 100g? enligt livsmedelsverket så är ju kycklinglårfile utan skinn 114 kcal per 100g , och kycklingklubba med skin 156kcal per 100g. Köttet i en kycklingklubba är väll kycklinglårfile?

Värdena i tabellerna gäller ätlig vara, om annat ej anges.

Ja men , om jag tar en kycklingklubba , och tar bara köttet ifrån det så det kanske blir 300g kött. Alltså inget skinn med. Då borde det ju inte vara kycklingklubba med skin värderna? då borde ju det vara något värde utan skinn. och kycklinglårfile är väll detsamma som köttet i en kycklingklubba?

King Grub wrote:
    Värdena i tabellerna gäller ätlig vara, om annat ej anges.

alltås otillagad vara?

oscar123 wrote:
    Ja men , om jag tar en kycklingklubba , och tar bara köttet ifrån det så det kanske blir 300g kött. Alltså inget skinn med. Då borde det ju inte vara kycklingklubba med skin värderna? då borde ju det vara något värde utan skinn. och kycklinglårfile är väll detsamma som köttet i en kycklingklubba?

jag köpte idag kycklinglårfile, och det stog på föroackningen 160 kalorier per 100 gram, inte mkt fett

Livsmedelsverket säger 114kcal per 100g

Och om någon annan gör en mätning till, på en annan kyckling, så får ni ett tredje, annorlunda, värde.

King Grub wrote:
    Och om någon annan gör en mätning till, på en annan kyckling, så får ni ett tredje, annorlunda, värde.

okej men jag köpte idag färsk kyckling stog 160 per 100 g då är det väl otillagvara eller hur

japp det är det , otillagad. :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.