Kycklingsallad

Home Forums Kost och Näringslära Kycklingsallad

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag funderar lite på om man ska ta med kycklingsallad till skolan. den får ju stå några timmar i skåpet. kan kycklingen bli dålig? är det bättre o använda något annat kött? vilket isåfall.

ni får ursäkta om det är i fel forum men jag valde denna :):whistle:

Hälge wrote:
    Jag funderar lite på om man ska ta med kycklingsallad till skolan. den får ju stå några timmar i skåpet. kan kycklingen bli dålig? är det bättre o använda något annat kött? vilket isåfall.

ni får ursäkta om det är i fel forum men jag valde denna :):whistle:

Har själv haft med det ibland, har inte märkt att kycklingen blivit dålig men för länge ska den nog inte stå utanför kylen. Alternativt kan du göra klart salladen sedan ta med en burk tonfisk och slänga i precis när du ska äta. (Jag brukar ha Abbas eftersom den kan öppnas utan att man behöver ha med sig konservöppnare.)

Kylväska! :)

Melin wrote:
    Kylväska! :)

hmmmm, att jag inte tänkte på det :)

Hanne wrote:
    Har själv haft med det ibland, har inte märkt att kycklingen blivit dålig men för länge ska den nog inte stå utanför kylen. Alternativt kan du göra klart salladen sedan ta med en burk tonfisk och slänga i precis när du ska äta. (Jag brukar ha Abbas eftersom den kan öppnas utan att man behöver ha med sig konservöppnare.)

Okej. jo det är ju smart. tack för tipset :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.