Lchf

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #682513

    intressant, men gh är vad jag vet inte speciellt anabolt, att utesluta kolhydrater för till förmån för högre gh-utsöndring tror jag inte man ”tjänar” något på.

    #682514
    mr_X wrote:
    intressant, men gh är vad jag vet inte speciellt anabolt, att utesluta kolhydrater för till förmån för högre gh-utsöndring tror jag inte man ”tjänar” något på.

    Vad du tror är ointressant.

    GH stimulerar produktionen av IGF-1.

    #682515
    mikaelj wrote:
    Vad du tror är ointressant.

    GH stimulerar produktionen av IGF-1.

    Finns det några säkra bevis som pekar på att förändringar i GH och IGF-1 nivåerna i kroppen vid en förskjutning av kolhydratintaget över dygnet har någon som helt påverkan på kroppsammansättning och ökning av muskelmassa vid styrketräning?
    Hur stor skillnad i GH och IGF-1 nivåer blir det egentligen? I vilka vävnader får man en ökad IGF-1 effekt? Vilka är i så fall effekterna?

    Man bör nog svara på dessa frågor innan man gör en massa ogrundade rekommendationer, eller hur?

    #682516

    vad säger ni om salta cashewnötter?

    vad brukar ni köra en filmkväll för gött snacks?

    #682517

    Baconsvålar, mandlar (man kan saltrosta dem själv) eller ev jordnötter.

    Cashew- och jordnötter är baljväxter, 14-22% kolhydrater. Sedan äter man förstås inga fantastiska mängder…

    #682518
    ironlady wrote:
    Finns det några lchf:are som kan ge lite tips på recept? Jag har kört dieten i en vecka nu o mår jättebra, jag skulle nog kunna säga att jag kommer förmodligen inte äta kolhydrater på ett långt tag nu när jag mår såhär bra av lchf. Det finns ju kollisar i grönsaker oxå, kanske inte så mycket men tillräckligt tydligen

    Jag käkar detta och mår jättebra!!
    Det är enkelt! Som någon sa, det är bara fantasin som kan tryta dock. Jag hämtar min inspiration på följande blogg
    [http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098]

    Finns en hel del recept! Pröva gärna Kesoplättar! Mums!

    #682519

    LCHF-kokboken kom ut i dagarna, den verkar bra. Sedan finns även Smörstekt.

    #682520

    Hur orkar ni träna utan kolhydrater? Eller hur fungerar det?

    #682521
    box4m wrote:
    Hur orkar ni träna utan kolhydrater? Eller hur fungerar det?

    det gör man helst inte, att äta tillräckligt med kolhydrater innan och efter träning har bara fördelar och kommer inte förstöra ketosen. även en ckd där man laddar upp varje helg kan vara bra. men om man har extrem kolhydratsfobi och inte vill äta några alls är protein enda chansen man har för att kunna träna något effektivt.

    #682522
    box4m wrote:
    Hur orkar ni träna utan kolhydrater? Eller hur fungerar det?

    Utan problem.

    Varken intervallträning, styrketräning eller konditionsträning har försämrats för mig. Levern fyller kontinuerligt på glukosförråden, men är du orolig för att inte orka, har tränat några timmar och skall träna några timmar igen dagen efter kan du äta lite kolhydrater direkt efter passet.

    Om man skall tro [http://www.gymjones.com/knowledge.php?id=17 fat for endurance training] ökar VO2max från ca 50% till ca 70% efter ett tag på fettdrift, vilket gör att kroppen inte kommer att använda sig av lika stor mängd glukos som energikälla. Vilket alltså snarare skulle ge bättre uthållighet än innan.

    #682523

    Jag tränar oftast 5dagar i veckan, enbart gym som det är nu, men ska lägga in kondition på någon dag istället för gym i framtiden antagligen..

    I vilket fall så skulle detta isåfall inte direkt innebära en lchf :D? Skulle ju äta en del kolhydrater både före och efter träningen då, iofs inget mer än det

    #682524

    Tja, om det inte funkar som du vill kan du prova Faigins upplägg med kolhydrater två gånger i veckan.

    Eller bara en smörgås gympass (för att fylla på glykogenlagrena), i övrigt inga kolhydrater.

    Quote:
    Rob I’m sorry to say this but I completely disagree with your notion that we need to carb load. Carb loading will not turn the body into an efficient fat burner. After 3 months of no carbs and high fat my muscles get filled up with fat and every time I carb load I crash. We don’t need carbs or glycogen the muscles fill up with fat after 3 months of carbs being 10 percent of the diet. It fills out the muscles and ketones become the number 1 fuel. I just disagree that we need carb loads.

    Faigins svar på [http://hormonalfitness.com/askrob/need-to-carb-load.htm Need to carb load?]

    #682525

    Förstår ärligt talat inte vad ni äter :p. Allt beror ju självklart på vad man är van vid men, oavsett måltid jag kan försöka fantisera om innehåller ju alltid massor med kolhydrater. Ris, potatis, pasta, bröd, deg, you name it.

    Nyfiken på denna metod, vore kul att prova. Men som sagt, vad äter ni egentligen.

    #682526
    box4m wrote:
    Förstår ärligt talat inte vad ni äter :p. Allt beror ju självklart på vad man är van vid men, oavsett måltid jag kan försöka fantisera om innehåller ju alltid massor med kolhydrater. Ris, potatis, pasta, bröd, deg, you name it.

    Har du aldrig ätit köttfärssås till pastan, pålägg och smör på mackan, sås och kött till potatisen etc.? Där har du ju svaret, bara att plocka bort stärkelsekällan på tallriken och välja det fetaste primärt samt en del protein.

    #682527

    Typisk dag för mig (; markerar alternativ, och alla varianter är fullfeta):

    Vaknar: té eller kaffe (bleh) med gräddmjölk (50/50)
    Frukost: omelett på några XL-ägg och en skvätt gräde, stekt i en redig klick smör. majonnäs på. ibland några skivor paprika.
    Lunch: en handflata (150-200g?) köttfärs, creme fraiche; mer äggröra om jag är trött; tomatkross, en burk tonfisk, kryddor och grädde
    Middag: liknande lunch, fast fisk istället; köttfärsgratäng med skivad rättika; blomkålsjansson
    Kvällsmat: en bit ost med smör eller majo; ibland lite keso & turkisk yoghurt, kanel & vispad grädde; en bit leverpastej
    Någon kopp té med gräddmjölk under dagen.

    Försöker hålla mängden protein på en vettig nivå (~1-1,5g/kg kroppsvikt).

    Jag tror inte på broccoli, kål m.fl. (peroxidas), och det är inte säsong för andra grönsaker heller just nu. De flesta tillber dock en annan gud och äter en del kål och diverse importerade grönsaker som inte finns här naturligt så här års.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.