Home › Forums › Kost och Näringslära › Lchf Diet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 augusti, 2012 at 19:35 #98094Anonym anvandareMember7 augusti, 2012 at 19:35 #1066697Anonym anvandareMember
Hejsan. Är 16 år och har börjat med Lchf för ca 3 månader sen. Har gått ner 16 kg under den tiden och har nu börjat tränat på gym. Jag väger 105kg och skulle vilja ha tips om vad för kosttilskott som är bra för just Lchf. som ökar musklerna och hjälper till att gå ner mer i vikt. Tack på förhand.
7 augusti, 2012 at 20:48 #1066700Anonym anvandareMemberGainer är ju uteslutet så om du vill ha något efter gymmet eller som mellanmål så prova något proteinpulver. Titta på innehållsförteckningen hur mkt % som är kolhydrater, protein och fett så jämför du olika produkter. Ju mer protein per 100g desto bättre eftersom du nu vill köra lchf.
7 augusti, 2012 at 22:33 #1066717Anonym anvandareMemberWargen wrote:Gainer är ju uteslutet så om du vill ha något efter gymmet eller som mellanmål så prova något proteinpulver. Titta på innehållsförteckningen hur mkt % som är kolhydrater, protein och fett så jämför du olika produkter. Ju mer protein per 100g desto bättre eftersom du nu vill köra lchf.Har hittat ett kosttillskott från wnt. ci meal. Men är vanliga Whey 80 bra?
8 augusti, 2012 at 08:43 #1066729Anonym anvandareMemberWhey 80 är bra, whey 100 bättre och hydrolysat bäst för din del
8 augusti, 2012 at 20:29 #1066763Anonym anvandareMemberiStriem wrote:Whey 80 är bra, whey 100 bättre och hydrolysat bäst för din delHydrolysat, vad är det för nåt? är absolut inte insatt i de här med kosttillskott.
8 augusti, 2012 at 20:44 #1066768Anonym anvandareMemberDet är det renaste och snabbaste proteinet du kan tänka dig Renheten är dock marginell i förhållande till whey 100 så för plånboken är väl ändå 100 att föredra om man vill käka rena grejer.
”Ett proteinhydrolysat, eller hydrolyserat protein, är ett proteinisolat som har brutits ned i mindre kedjor av peptider, aminosyror och di- samt tri-peptider, en process som kallas för hydrolysering (förspjälkning).
Detta är en process som sker naturligt i magsäcken vid intag av protein. Eftersom ett hydrolyserat protein redan är förspjälkat går det direkt till tunntarmen där det kan tas upp blixtsnabbt. Tack vare sitt snabba upptag är ett vasslehydrolysat väldigt skonsamt mot mage och tarm och ett perfekt val för proteinpulser både mellan måltider och innan samt under träning.”
9 augusti, 2012 at 20:40 #1066843Anonym anvandareMemberiStriem wrote:Det är det renaste och snabbaste proteinet du kan tänka dig Renheten är dock marginell i förhållande till whey 100 så för plånboken är väl ändå 100 att föredra om man vill käka rena grejer.”Ett proteinhydrolysat, eller hydrolyserat protein, är ett proteinisolat som har brutits ned i mindre kedjor av peptider, aminosyror och di- samt tri-peptider, en process som kallas för hydrolysering (förspjälkning).
Detta är en process som sker naturligt i magsäcken vid intag av protein. Eftersom ett hydrolyserat protein redan är förspjälkat går det direkt till tunntarmen där det kan tas upp blixtsnabbt. Tack vare sitt snabba upptag är ett vasslehydrolysat väldigt skonsamt mot mage och tarm och ett perfekt val för proteinpulser både mellan måltider och innan samt under träning.”
Plånboken skiter jag i Vill ha bra och effektivt kosttillskot för min diet Det får kosta vad det vill
9 augusti, 2012 at 21:41 #1066853Anonym anvandareMemberfy helvete, 120 kg som 16 åring? Dina föräldrar har inte direkt tagit sitt ansvar eller?
menmen, i huvudsak är det bara att fortsätta med LCHFen och se till att få i dig mycket protein, pulverform mättar ju inte så bra men är mycket bra och effektivt efter träning, går ju snabbt o göra o få i sig.
Annars finns det ju kvarg som Lidls Milbona eller de andra butikernas Arla variant Kesella du kan käka, grovt med protein i men är inte särskilt lättäten då proteinhalten är så pass hög.
10 augusti, 2012 at 15:50 #1066905Anonym anvandareMemberQuote:Plånboken skiter jag i Vill ha bra och effektivt kosttillskot för min diet Det får kosta vad det villHehe låter både bra och mindre bra, men jag håller på dig Kör hårt så kommer du att tappa mer än dina 16 KG utan problem Så länge du inte låter insulinet regera kommer du att lyckas!
12 augusti, 2012 at 21:11 #1067008Anonym anvandareMemberGran wrote:fy helvete, 120 kg som 16 åring? Dina föräldrar har inte direkt tagit sitt ansvar eller?menmen, i huvudsak är det bara att fortsätta med LCHFen och se till att få i dig mycket protein, pulverform mättar ju inte så bra men är mycket bra och effektivt efter träning, går ju snabbt o göra o få i sig.
Annars finns det ju kvarg som Lidls Milbona eller de andra butikernas Arla variant Kesella du kan käka, grovt med protein i men är inte särskilt lättäten då proteinhalten är så pass hög.
Ansvar och ansvar, Har haft problem i barndomen osv, det är därför det blivit som det blivit, och inte kunnat styra från 2 olika sätt eftersom skilda föräldrar sen 12 år tbx. Men aja. det är stadigt på väg neråt, och de får man vara nöjd över. därför är det hårdträning som gäller nu pga ett fysiskt sommarjobb. Men man vill ju inte gå ner för att vara tunn som en pinne
18 augusti, 2012 at 15:23 #1067314Anonym anvandareMemberJesperisberg wrote:Ansvar och ansvar, Har haft problem i barndomen osv, det är därför det blivit som det blivit, och inte kunnat styra från 2 olika sätt eftersom skilda föräldrar sen 12 år tbx. Men aja. det är stadigt på väg neråt, och de får man vara nöjd över. därför är det hårdträning som gäller nu pga ett fysiskt sommarjobb. Men man vill ju inte gå ner för att vara tunn som en pinneDet behöver du nog inte vara rädd för. Jag började träna med en kompis i och med att jag flyttade för att studera och min kompis var då riktigt rippad och jag fick då mycket hjälp om hur man utför övningar etc. Han berätta även om sin bror som var en riktigt tjock cola drickande WoW-gamer och som också börjat styrketräna.
Knappt 1 och ½ år senare är jag norr för över o träffar poolarn och hans brorsa och jag kan fan inte fatta att hans brorsa blivit så rippad på den tiden bara genom att styrketräna bort mängder av fett! Såg då bild på hur tjock han varit innan och det var helt otroligt, min slutsats var att han antagligen hade en del muskelmassa under allt fett redan från början, liksom antagligen även du har.
Men kan ju inte vara säker, det märker du först när du deffat bort fettet.
21 augusti, 2012 at 22:43 #1067542Anonym anvandareMemberBlir ju en del glukos av whey, så kanske begränsa till efter träningen och jag ser absolut ingen anledning till något annat än koncentrat (Whey-80) om du inte har några problem med den lilla mängd mjölksocker som finns i.
Kasein protein eller t. ex hårdost i kuber (hälften protein och hälften fett) funkar fint på kvällen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.