LCHF(högt protein) Bygga massa endå?

Home Forums Kost och Näringslära LCHF(högt protein) Bygga massa endå?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Har kommit fram till att jag har varit trött hela dagarna under låång tid, har alltid druckit Gainers med mycket Snabba Kolhydrater på morgonen och efter träningspass, samt ätit Pasta i mängder samt Havregrynsgröt så länge jag kan minnas.

Ja jag har alltså levt under Kolhydraten under lång tid, och jag har alltid haft problem med att jag varit så trött hela tiden, vissa gånger har jag struntat i att äta om jag ska göra något som kräver att jag är pigg mentalt som att sitta på ett möte och kan nu i efterhand koppla det till att det måste vara Kolhydraterna som ger mig en sån jävla dipp så jag blir trött både Mentalt och Kroppsligt men mest Mentalt. Visst får man en ”rush” om man bara äter Kolhydraterna innan träning, men sen får jag dendär dippen igen och orkar typ ingenting. 😥

Har nu läst på lite om LCHF (med högt protein) och tänker prova mig på detta, har läst att många känner sig mycket piggare av att skära ner rejält på Kolhydraterna. :)

Jag vill ju gå upp i vikt och mycket Muskler men samtidigt prova ta bort Kolhydraterna nästan helt då jag inser nu att Kolhydraterna har varit en stor bidragande faktor till min konstanta trötthet under vad jag gissar på är flera år och det har varit ett STORT problem.

Detta innebär ju att ta bort Gainers och andra Kalorie/Kolhydratsbomber och även godis men godiset blir inget problem då jag sällan äter Chips/Godis.

Finns det några här inne som äter enligt LCHF (med högt protein) och inte vill gå ner i vikt? Jag vill ju kunna skippa Kolhydraterna och endå öka bra i Muskler/Massa.

Jag är inte så insatt så jag undrar ju lite om hur jag ska gå tillväga för att biffa men utan Kolhydraterna? :what:

En diet för att minska i vikt är en diet med ett underskott av energi. LCHF är inte likamed viktnedgång, det är ett sätt att fördela näringsämnena av sin kost på.

Ät du enligt LCHF och fortsätt ligga på överskott. :emo-thumb

überbiffen wrote:
    En diet för att minska i vikt är en diet med ett underskott av energi. LCHF är inte likamed viktnedgång, det är ett sätt att fördela näringsämnena av sin kost på.

Ät du enligt LCHF och fortsätt ligga på överskott. :emo-thumb

Perfekt! Tack! :D

jaaadå de funkar skitbra :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.