Lean bodymass gain – 1kg i månaden lagom?

Home Forums Kost och Näringslära Lean bodymass gain – 1kg i månaden lagom?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Funderar på hur jag ska lägga upp bulken i vinter.. funderar på att börja på 85kg 1 november och sedan öka ett kg i månaden fram till 1 maj.
    Såhär alltså..

1 Nov – 1 Dec = startvikt: 85kg. Slutvikt: 86kg
    1 Dec – 1 Jan = startvikt: 86kg. Slutvikt: 87kg
    1 Jan – 1 Feb = startvikt: 87kg. Slutvikt: 88kg
    1 Feb – 1 Mar = startvikt: 88kg. Slutvikt: 89kg
    1 Mar – 1 Apr = startvikt: 89kg. Slutvikt: 90kg
    1 Apr – 1 Maj = startvikt: 90kg. Slutvikt: 91kg

Är det för mycket att gå upp ett kg i månaden? Vill helst undvika lägga på mig mkt fett..

1kg månaden brukar va populärt även sett 2kg i månaden.

för 1kg i månaden tror jag att de är 250kalorier i överskott vilket inte borde vara så svårt
    (rätta mig någon om jag har fel)

Svårt att pricka in det lilla överskottet i praktiken bara. Men inte dumt i teorin.

Eddie Vedder wrote:
    Svårt att pricka in det lilla överskottet i praktiken bara. Men inte dumt i teorin.

Fast så svårt är det väll inte egentligen, 200-300+ om dagen, man behöver ju inte vara jätte noga, någon dag 500+, någon dag balans osv.

Hade själv tänk försöka ligga runt 300+ när dieten är klar, för väll se hur det går.

Gober wrote:
    Fast så svårt är det väll inte egentligen, 200-300+ om dagen, man behöver ju inte vara jätte noga

Kaloriintag och kaloriförbrukning är inte två från varandra skilda processer opåverkade av varandra. Min poäng är att det ofta blir felskattningar i raktiken även om man beräknat rätt i teorin.

Ens kropp reagerar på överätning både metabolt och vad gäller spontanaktivitet (NEAT) och individuella skillnader är stora.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.