- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Lean bodymass gain – 1kg i månaden lagom?
Funderar på hur jag ska lägga upp bulken i vinter.. funderar på att börja på 85kg 1 november och sedan öka ett kg i månaden fram till 1 maj.
Såhär alltså..
1 Nov – 1 Dec = startvikt: 85kg. Slutvikt: 86kg
1 Dec – 1 Jan = startvikt: 86kg. Slutvikt: 87kg
1 Jan – 1 Feb = startvikt: 87kg. Slutvikt: 88kg
1 Feb – 1 Mar = startvikt: 88kg. Slutvikt: 89kg
1 Mar – 1 Apr = startvikt: 89kg. Slutvikt: 90kg
1 Apr – 1 Maj = startvikt: 90kg. Slutvikt: 91kg
Är det för mycket att gå upp ett kg i månaden? Vill helst undvika lägga på mig mkt fett..
1kg månaden brukar va populärt även sett 2kg i månaden.
för 1kg i månaden tror jag att de är 250kalorier i överskott vilket inte borde vara så svårt
(rätta mig någon om jag har fel)
Svårt att pricka in det lilla överskottet i praktiken bara. Men inte dumt i teorin.
Fast så svårt är det väll inte egentligen, 200-300+ om dagen, man behöver ju inte vara jätte noga, någon dag 500+, någon dag balans osv.
Hade själv tänk försöka ligga runt 300+ när dieten är klar, för väll se hur det går.
Kaloriintag och kaloriförbrukning är inte två från varandra skilda processer opåverkade av varandra. Min poäng är att det ofta blir felskattningar i raktiken även om man beräknat rätt i teorin.
Ens kropp reagerar på överätning både metabolt och vad gäller spontanaktivitet (NEAT) och individuella skillnader är stora.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY