Lika bra protein?

Home Forums Kost och Näringslära Lika bra protein?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag undrar helt enkelt om tex protein från kyckling är lika bra protein som mjölk eller kanske fisk? Är det bättre att äta något protein vid något tillfälle än andra tex? Funkar de lika bra med vilket protein som helst tex efter ett styrketränings pass så länge du har tillräckligt mängd av proteinen för att musklerna ska börja tillverka nya muskler?

Det finns inte så många studier som jämför dessa olika proteinkällor så man kan mest spekulera. Alla tre är proteinkällor med hög kvalitet och dess muskeluppyggande förmåga kan nog anses ganska likvärdig. Däremot är det ju skillnad på fysisk form, dvs fast och flytande, etc, vilket kan påverka mättnad och upptag. Man kan tänka sig att mjölk i flytande form kanske kan passa bättre i samband med träning än något av de andra alternativen, men eventuella skillnader är nog små så praktikaliteter får nog väga tyngre i slutändan.

Börjar nästan bli roligt nu, du gör verkligen en ny tråd för allt :D

man brukar säga ”snabbt” protein efter träning (dvs vassle och eller fria aminosyror (EAA)) och långsamt protein innan sänggående

i övrigt håller jag med föregående talare

Du måste ha den värsta optinojan jag beskådat nån gång använd google istället för att spamma sönder forumet ? Men när det gäller frågan så lyssna på Ola.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.