Lindis deff!

Home Forums Kost och Näringslära Lindis deff!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hejsan!

Jag är en tjej som många andra här inne har stort intresse för det här med styrketräning men skulle behöva lite tips till min diet, vet inte om mitt upplägg är helt korekt kom gärna med förslag på ändringar!

Energiintaget ligger på ca 2000-2300 kcal / dag

60 min morgonpromenad

1. 1.5 dl havregryn, 2 dl minimjölk, 2-3 tsk kanel, äpple

2. 20 g protein

3. 50 g råris, 150 g kycklingfile, 3 msk kesella, kryddor, sallad, gurka& tomat

4. 20 g protein, äpple

Styrketräning

5. 30 g protein, banan

6. tonfisk 170 g, 2-3 potatis, 3 tsk olivolja, mini creme-fraiche ca 3-4 msk, sallad, gurka & tomat

7. 250 g lätt kesella, fun-light

Sv

johan-gustafsson.com wrote:
    Svårt att avgöra kcal när man inte vet vikt och hur mycket du rör dig mm. Men det jag reagerade var att första målet inte innehåller så mycket protein, men det kan ju lätt åtgärdas med Kesella eller pulver. Sedan kan det ju vara bra att få i sig lite fett på morgonen också, själv brukar jag ta 20 gram Udos olja till frukosten både under diet och offseason. I övrigt ser det rimligt ut, under förutsättning att du tycker kolhydraterna räcker och du inte ”går tom”. Ett tips är även ett högt intag av fibrer, exempelvis psylliumfrö i drinkarna, för ökad mättnadskänsla. Lycka till med dieten! :emo-thumb

Och nån säger att fett bör undvikas på morgonen ??? :|
    Jag tycker det verkar vettigt !
    [http://forum.body.se/showpost.php?p=28320&postcount=5]

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.