Home › Forums › Kost och Näringslära › Lunchlådan – ”vanlig mat” eller sallad
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 januari, 2012 at 15:19 #51207Anonym anvandareMember9 januari, 2012 at 15:19 #123474Anonym anvandareMember
Då har jag och flickvännen ändrat kost för det bättre, inga kalori-freaks utan mer tänk på lagom portion, lite mer tid åt måltiden så man hinner bli mätt innan man äter mer, bra frukostar, mellanmål osv. Försöker att inte ha alltför mkt kolhydrater (gillar min pasta förstår ni).
Till den riktiga frågan
Är det bättre att göra mat för 2 och sedan sallad till lunchen dagen efter.
Eller
Är det bättre att göra mat för 4 och sedan ha 2 portioner till lunchen dagen efter.
Eller anser ni att det är skitsamma?
9 januari, 2012 at 17:20 #123475Anonym anvandareMemberskitsamma
9 januari, 2012 at 18:54 #123476Anonym anvandareMemberBeror väl lite på syftet. Diet antar jag..
Jag gör själv dubbelt upp och äter som lunch dagen efter, men risken är ju alltid att du äter lite mer än du borde dag 1. så då äter 1,5 portioner. Då har du bara 0,5 kvar till nästa dag och måste lägga till mer osv.
Men så länge man väger allt borde det inte vara nån fara.9 januari, 2012 at 20:14 #123477Anonym anvandareMemberBra sagt, det har hänt en och annan gång. Men ska ta och dela upp det när jag serverar maten så att det redan ligger i lådor när vi lägger upp det på tallrikar:)
Tack så mycket! Var väldigt förvirrade i frågan.
9 januari, 2012 at 22:19 #123478Anonym anvandareMemberSpelar ju inte så stor roll om du äter lite för mycket ena dagen och lite för lite den andra jämnar ju ändå ut sig kalorimässigt under veckan.
9 januari, 2012 at 22:32 #123479Anonym anvandareMemberHcBB wrote:Spelar ju inte så stor roll om du äter lite för mycket ena dagen och lite för lite den andra jämnar ju ändå ut sig kalorimässigt under veckan.jo men om man har världens minsta matlåda kanske man blir sugen på att dra till kafeterian och köpa en baguette
9 januari, 2012 at 23:35 #123480Anonym anvandareMemberjag väger min mat och om jag vet att jag kommer jobba fysiskt på jobbet slänger jag ner några ägg eller bananer, inte så svårt att slänga upp allt på vågen
10 januari, 2012 at 00:04 #123481Anonym anvandareMemberQuote:jo men om man har världens minsta matlåda kanske man blir sugen på att dra till kafeterian och köpa en baguetteSant men tänkte mest att han inte behöver vara så jäkla noga men kan ju uppskatta rätt bra så portionerna blir lika stora inget att lägga någon längre tid eller funderingar över.
11 januari, 2012 at 13:38 #123482Anonym anvandareMemberSka börja ha med mig 1-2 frukter om jag skulle vilja äta det till lunch, annars kan jag ha det som mellanmål senare på dagen.
Inte tänkt på det bra!
11 januari, 2012 at 13:48 #123483Anonym anvandareMemberFireAs wrote:Ska börja ha med mig 1-2 frukter om jag skulle vilja äta det till lunch, annars kan jag ha det som mellanmål senare på dagen.Inte tänkt på det bra!
frukt är så överslattat som mellanmål, se till att få i dig protein med, en burk keso, kesella eller en proteindrink
mellanmål i sig är överskattat om man äter en rejäl lunch
13 januari, 2012 at 22:04 #123484Anonym anvandareMembermysglenn wrote:mellanmål i sig är överskattat om man äter en rejäl lunchYes.
Orka äta hela tiden.
NEJ, MAN SKA ÄTA SIG MÄTT SOM EN RIKTIG KARL!
=> mellanmål är för brudar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.