Maaat!! :p

Home Forums Kost och Näringslära Maaat!! :p

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Kom på att jag ska nog skriva på den här tråden istället ;)

Jag skulle behöva hjälp med kostupplägget med! :)

Jag kommer att träna 5ggr/v på gymmet. Har inte tänkt att träna någon kondition alls just nu. Vill lägga fokus på att bygga.

Kanske ska berätta att jag är en 35 år gammal tjej och har tränat styrka i flera år men aldrig så seriöst som det blir nu. Känner att det är läge nu :)

Men som sagt vad/när borde jag äta? Är laktosintolerant med….

Muumi

Kött av olika slag (t.ex. kyckling, nöt, gris, kalkon)
    Fisk av olika slag (t.ex. torsk, lax, tonfisk)
    Ägg

Grönsaker av olika slag (t.ex. broccoli, vitkål, vitlök, spenat, tomat, osv)

Behöver du få upp kalorimängden äter du mer fett och kolhydrater. Kokosfett, olivolja, rapsolja, osv.
    Havregryn, knäckebröd, frukt (och så vidare)

Tack!! Tycker det är svårt med hur mycket man ska få i sig. Jag tror att jag fortfarande får för lite protte i mig….
    Hur gör ni andra, läser ni innehållsförteckning och räknar helt enkelt? Eller hur gör man smartast???

muumi76 wrote:
    Tack!! Tycker det är svårt med hur mycket man ska få i sig. Jag tror att jag fortfarande får för lite protte i mig….
    Hur gör ni andra, läser ni innehållsförteckning och räknar helt enkelt? Eller hur gör man smartast???

Läsa innehållsförteckning gör man i början sen vet man på ett ungefär, då slipper man räkna efter ett tag.

Smartast gör du genom att ändra din befintliga kost sakteligen. Äter samma sorts mat fast du lägger till proteinrikare varor. Ett par ägg om dagen till olika måltider tex är en bra början. Risken är om du gör för stora förändringar är att du tröttnar snabbt eller har svårare att följa det.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.