Mage som sticker ut, beror det på kosten?

Home Forums Kost och Näringslära Mage som sticker ut, beror det på kosten?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Jag har ett allvarligt problem, märkt att jag haft det i ca ett år. Kanske mer, kanske lite mindre, isf har jag inte lagt märke till det just då.

Min mage putar, har jag allvarligt bukfetma? Jag har lidit av stor sötsug förr (ätit mycket skräpmat), det har minskat nu. Jag är inte laktosintolerant heller om ni undrar. Annars har jag inte så mycket muskler eller fett, är mest smalfet. Har tränat på gym i ca 1 år. Har under tiden deffat/bulkat, har inte skött kosten bra. Nu har jag dock haft det mål och det är att endast öka sakta i styrka, försöka äta som en vanlig svensson helt enkelt (fast få i mig mkt protein)

Bild på min sjuka mage:
    [http://img151.imageshack.us/i/dsc02305sv.jpg/]

Behövs det mer info om mig så fråga gärna, för jag behöver verkligen hjälp! Detta är ett jobbigt problem för mig och jag är tacksam ifall alla kunniga inom detta skulle kunna hjälpa mig. Har annars sökt mycket på internet, men med väldigt dåliga resultat. Verkar mest som att tjejer har problem med sånt här.

Träna magen?
    de där e inte alls farligt, syns ju lite muskellinjer med! Jag har sett mycket värre på killar, herregud.. Å dum, försök undvik socker då.

Helt normalt.

Det är absolut normalt. Om du tittar på min mage så ser du samma tendenser som på din. Dvs. efter att jag ätit så buktar magen ut vid naveln.

[img=https://www.body.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=5&i=22950]Här är precis efter jag ätit (stort mål på 1000kcal iförsig). Jag är han med det gråa linnet.

och så här såg jag ut utan tröja på kvällen[img=https://www.body.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=5&i=22952]Maten du stoppar i munnen måste ju ta vägen någonstans och den fyller ut tarmar mm. Det brukar vara en viss skillnad när man just gått upp mot när man går och lägger sig.

Så du ska absolut inte vara orolig.

Andreaz Engström wrote:
    Maten du stoppar i munnen måste ju ta vägen någonstans och den fyller ut tarmar mm.

Att du skriver så samtidigt som du har ett paket blöjor i bakgrunder är sanslöst stor humor. :D

Under naveln är ofta ett problem område om man vill bli av med sista fettet, + som Andreaz skriver så kan det puta ut lite extra just där när man ätit.

Allvarlig bukfetma har du verkligen inte :D

Haha, förstör inte allvaret nu boys :D

Min mage brukar sticka ut mer än detta :)

Får samma också – när jag blir less på ”putet” så kör jag mer cardio och minskar matintaget och en vecka senare vipps borta…

Sen jag ändrade mag rutinen har rutorna längst ner börja pluppa upp men ska de synas bra så får jag hålla nere lite på dieten så finns dom små rackarna där

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.