Home › Forums › Kost och Näringslära › Magen lägger av när jag käkat godsaker.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 oktober, 2010 at 20:06 #55229Anonym anvandareMember1 oktober, 2010 at 20:06 #140807Anonym anvandareMember
Hej alla.
La sedan april om min kost ganska drastiskt och skar bort så gott jag kunde mitt socker beroende.
Nu när jag väl unnar mig något gott,ikväll tex hemmalagad äppelpaj så lägger min mage av totalt.
Gasig,illamående även om jag bara tar väldigt små portioner blir facit efter jag unnat mig.
Under perioden april-augusti ungefär så åt inga godsaker alls och har fått mycket goda resultat av det tillsammans med träning och bra mat.
Någon som kan förklara för mig varför min mage reagerar som den gör ?
spelar ingen roll om det är smågodis,glass,choklad osv blir lika illa i magen oavsett vad det är för godis.
så illa att till och med hunden flyttar sig från soffan :whistle:Har inga problem med laktos,kan äta gräddbaserad mat utan problem.
även testat laktosfri mjölkprodukter och det gjorde ingen skillnad.
2 oktober, 2010 at 13:00 #140808Anonym anvandareMemberMagen är väl inte lika van vid socker? Sedan käkar du godsaker som innehåller en hel del av det,
vilket gör att magen reagerar konstigt.Kan själv få ont i magen av s.k godsaker, men har också en känslig mage sen födseln.
2 oktober, 2010 at 20:35 #140809Anonym anvandareMemberJag har samma problem nu. Äter väldigt basic så gott jag kan. Så skulle något fetare smita ner så blir det turbulent! Åt smörgåstårta på ett 80års kalas i torsdags, det blev ingen höjdare efteråt.
2 oktober, 2010 at 20:44 #140810Anonym anvandareMemberJu fetare mat desto bättre mår min mage. Men jag får också lite bekymmer av socker. Käkade glass idag men den var nog mer fett än socker så det gick bra.
7 oktober, 2010 at 17:05 #140811Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ju fetare mat desto bättre mår min mage. Men jag får också lite bekymmer av socker. Käkade glass idag men den var nog mer fett än socker så det gick bra.Det kan jag skriva under på, sen jag började lägga till mer fett och lite mindre socker/kolhydrater och fibrer är min mage mycket bättre. Hade även problem med finnar på ryggen innan, men de har reducerats märkbart de med. Så kontentan blir att jag är mycket nöjd med min omfördelning av de två makrona:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.