Home › Forums › Kost och Näringslära › Mager ost eller kesella med proteinpulver som kvällsmellis?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 oktober, 2010 at 12:12 #55198Anonym anvandareMember10 oktober, 2010 at 12:12 #140656Anonym anvandareMember
Jag äter som kvällsmellis en stor bit, runt 150g, ost (Västan 5% fett) varje kväll. Kan det vara bättre att äta exempelvis mager kesella smaksatt med proteinpulver?
Jag tränar mycket, både styrka och kondition så jag är i stort behov av läkande och återhämtande proteiner.
Är det en smakfråga?
Är proteinet från pulvret bättre än proteinet från osten?10 oktober, 2010 at 12:17 #140657Anonym anvandareMemberProteinet i pulvret är med största sannolikhet Vassle medans det mesta proteinet i osten är från Kasein.
10 oktober, 2010 at 12:21 #140658Anonym anvandareMemberOch det betyder att jag ska satsa på Vassle. Har du tips på proteinpulver som har minimalt med kolhydrater och är nästintill laktosfri?
Eller rättare sagt, en känslig mage ska kunna äta det utan att svullna upp och få kramper.10 oktober, 2010 at 13:01 #140659Anonym anvandareMemberC@is wrote:Och det betyder att jag ska satsa på Vassle. Har du tips på proteinpulver som har minimalt med kolhydrater och är nästintill laktosfri?
Eller rättare sagt, en känslig mage ska kunna äta det utan att svullna upp och få kramper.Skulle satsa på portion Kesella/kvarg då de innehåller en massa kasein, detta då proteinet utsöndras under en längre tid. Vassle är tvärtom ett mycket snabbt protein. Så mellan ost och proteindrink skulle jag tagit osten.
Föredrar dock en burk kesella innan John Blund kommer till en.10 oktober, 2010 at 15:19 #140660Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Är du laktosintollerant så borde du väl varken äta ost eller kvarg?Båda funkar för de flesta med laktosintolerans men man får prova sig fram.
10 oktober, 2010 at 16:34 #140661Anonym anvandareMemberAll hårdost är laktosfri. All laktos försvinner under tillverkningen. Vi fick den senaste informationen till butiken så sent som i fredags. Fram tills nu har det inte funnits nån bra metod för att kontrollera detta.
10 oktober, 2010 at 19:29 #140662Anonym anvandareMemberOst låter utmärkt, handlar det om kvällsmat innan sängen är det mer fördelaktigt än vassle.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.