Magsjuk, kan inte äta. Vad ska jag göra?

Home Forums Kost och Näringslära Magsjuk, kan inte äta. Vad ska jag göra?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Igår när jag var och pumpade benen fick jag en väldigt dålig känsla i magen och var tvungen att åka hem direkt. Väl hemma kände jag mig ändå tvingad att äta eftersom att jag precis tränat, 2 timmar senare kom det upp samma väg som det togs in :(

Problemet är att jag kan hålla maten inne i 2-3 timmar, hinner kroppen ta upp all näring från maten på den tiden? :what:

Beror nog på vad det är för mat.

Är man sjuk så är man, du får äta när du mår bättre igen, sluta nojja..

Ja plus 1 på gober.

Flessa wrote:
    Håller med alla föregående talare till fullo. Andra tips är att du ser till att äta saker som är snallt för magen när den krånglar. Fil med lite bär i, proteindrinkar och frukt går ju alltid ner med. Lättätna samt lättsmälta saker så ska du nog få behålla det, så länge du inte är redigt jävla sjuk, vilket jag inte tror att du är eftersom om att du tränade igår.

han började må dåligt under träningen.
    spysjuka går över på några dagar och återhämtning ytterligare några dagar,kör med flytande föda,lättast att spy upp:(

Soppor och blåbärssoppa är min melodi.

Iförsig åt jag inget på 1,5 dag när jag blev magsjuk i början av januari.

Har lyckats hålla maten inne idag, följde lite råd som skrevs här i tråden och det har funkat bra! Förutom att magen gör ont efter att jag ätit, men det får man tåla. Tycker bara att det känns så konstigt att knappt kunna äta efter att ha vräkt i mig mat dem senaste månaderna, blev nog lite nojjig bara :) men nu känns det bättre. Tack för tips och råd!

Personligen brukar det handla om att jag får leva med att inte kunna äta nått 1 dag eller 2. Lever på typ ”avkolsyrad” Coca Cola och/eller bubbligt mineralvatten, Ramlösa måste det vara.

Sedan när magen lugnat sig och man slipper skita varannan timma så kan man börja proppa i sig igen, men jag brukar vara rätt lugn i början för att sedan eskalera mitt inmundigande av kalorier. All denna planering för att kunna maximera min behållning av maten….

Orken på gymet efter en magsjuka brukar vara sänkt de första dagarna.
    Musklerna känner jag att de lixom försvinner iom magsjukan, men efter nån vecka eller två brukar de vara välfyllda återigen.

Det mesta brukar hamna på rätt ruta igen bara man ger det tid o tålamod.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.