Makrill

Home Forums Kost och Näringslära Makrill

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Är det very bad med makrill i tomatsås? Tex på wasa sportfiberknäcke till frukost under en ”sommardiet”?..:

å nej! det är hur bra som helst!!!!!
    bra mellis under diet tycker jag!

athleticmia wrote:
    å nej! det är hur bra som helst!!!!!
    bra mellis under diet tycker jag!

Vad skönt..det som är så gott!&med lite purjolök på..gottgott.. Vad tycker du om naturellrökt makrill/färsk från fiskbil?

så jävla gott på mörk dansk rågbröd ojojoj

klart ”vanlig” makrill oxå är bra!

athleticmia wrote:
    klart ”vanlig” makrill oxå är bra!

Hade tänkt äta det till lunch (naturellrökt makrill) med kokt potatis& en liten ”sås” på gräddfil,purjo,vitlök&salt/peppar.. Vad tror ni om det?

Börjar bli lite hungrig nu..känns att man är inne på 2:a ”sommardietsveckan”.

fan vad gott!!! sommar mat!8)

men just nu kan du ge mig bruna bönor o jag skulle tycka det var gott…:)

Förra året var vi, jag o min sambo ute på havet och fiskade makrill flera gånger o jösses va kul det var! :yahoo:
    Att dra upp tre sprattlande makrillar på 1-2kg på samma gång gav mig en jäklans kick! :yahoo: igen.

Sedan att åka hem och grilla & koka superfärsk måste vara bland det godaste som finns?

athleticmia wrote:
    men just nu kan du ge mig bruna bönor o jag skulle tycka det var gott…:)

Eller som Calles polare sa till honom när han gick på diet; ”du skulle kunna äta bajs med strössel nu” :D

Sorry, off topic 😮

Gött med makrill, fast blir ju oftast på burk då:)

Lina wrote:
    Eller som Calles polare sa till honom när han gick på diet; ”du skulle kunna äta bajs med strössel nu” :D

Sorry, off topic 😮

Hahaha, dagens skratt:D

Jag slutade med makrill i tomatsås för nåt år sedan, då jag fick in bit av en ryggrad i munnen som jag tuggade sönder och brosk eller nåt kom ut.

Bearik wrote:
    Jag slutade med makrill i tomatsås för nåt år sedan, då jag fick in bit av en ryggrad i munnen som jag tuggade sönder och brosk eller nåt kom ut.

Det är väl inget konstigt, att dom missar ben i rensningen? Många sorters makrill på burk har ryggraden kvar. Benen i konserverad makrill går dessutom att äta.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.