Måltidsersättning/Gainer

Home Forums Kost och Näringslära Måltidsersättning/Gainer

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hallå!

Någon som har bra recept på hemmagjord måltidsersättare / gainers?
    Givetvis får den gärna vara så billig som möjligt.

Jag brukar mixa ihop 3 ägg, 2 dl havregryn, 3 dl mjölk & 1 banan till frukost.
    Är detta något på god väg?

Tacksam för svar,

/Mick

Du kan bara tillgodogöra dig hälften av proteinet i råa ägg, men annars är en dryck baserat på havregryn, mjölk och frukt/bär både aptitlig och nyttig.

försiktig me råa ägg , fågelinfluensan samt att ja såg en död skata igår i högdalen :D dock så bad fågeljouren mig att återkomma om ja hitta 4-5st hähä

King Grub wrote:
    Du kan bara tillgodogöra dig hälften av proteinet i råa ägg, men annars är en dryck baserat på havregryn, mjölk och frukt/bär både aptitlig och nyttig.

Byt därför ut mot proteinpulver, det blir faktiskt billigt om du räknar per portion.

King Grub wrote:

Alright. Men är den ett bra alternativ annars?

Jag tar tacksamt emot andra ”recept” om ni har några!

Vad är det med råa ägg? Vad händer med proteinet? Jag brukar alltid käka råa ägg :/ är det bättre att tillaga dom lr?

Danne89_ wrote:
    är det bättre att tillaga dom lr?

Läs mitt första inlägg. Du kan bara ta upp 50% av proteinet i råa ägg. Plus att du riskerar salmonellasmitta. Värdelöst.

Milvoy wrote:
    försiktig me råa ägg , fågelinfluensan samt att ja såg en död skata igår i högdalen :D dock så bad fågeljouren mig att återkomma om ja hitta 4-5st hähä

*garvar*
    Ringde du verkligen för att du såg en död skata.. :up:

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.