Måltidsfrekvens

Home Forums Kost och Näringslära Måltidsfrekvens

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej alla glada medlemmar på body!
    Jag skulle behöva lite hjälp med att föra statistik utifrån dom här frågorna.
    Jag undrar hur ofta ni käkar per dag (”riktiga” måltider plus mellanmål, skriv RM= riktigt måltider och MM= mellanmål)
    hur gamla ni är, hur mycket ni väger, kön(man/kvinna) och hur långa ni är?

I’ll break the ice!

1 RM
    1 MM
    Längd: 186cm
    Ålder 24
    Vikt 87kg
    Kön: Man

Tack på förhand Sash

jag vägrar svara på något där RM och MM är så otroligt luddigt definierat! Du får utveckla.

mvh
    Glenn

RM = En måltid eller hela ditt dagliga intag.
    MM = en måltid som alltid är mindre oavsett mängd än ditt RM

enligt den definitionen så kan man ju bara som mest ha 1 RM om man inte verkligen räknar som en dåre att få alla RM att ha samma ”mängd”..

sedan vad är ”mängd” i detta fall?

Är detta en studie du gör som universitetsarbete? Kom ihåg att en tydlig problemformulering och definitioner är A och O.

Whaa? Förvirrad. Äter tre sroa måltider / dag + 3 mellanmål. Jag matas helst vart tredje timma, annars blir jag grinig.

Jag har svårt att se att din ”studie” skulle bli representativ ens för medlemmarna på detta forum. Väldigt få kommer att svara! Kör en omröstning istället om du vill ha fler svar, men igen.. den kommer inte bli representativ för medlemmar på forumet. En sån omröstning säger endast något om de svarandes måltidsfrekvens.

3 RM
    3 MM (kan bli 4)

Kille
    21 år
    86 kg
    183 cm

Tack för tipsen och kritiken! Jag tar åt mig. I studien jag gör så spelar det faktiskt ingen roll hur trovärdig eller representativ den är. Jag behöver bara siffror :) Det intressanta är hur ni tolkar frågorna och era svar. Tex, Lustigkurre kanske skriver 100 MM och ingen RM MEN i detta fall blir ju då MM= 100RM. Som sagt luddigt… Men det är siffrorna jag är intresserad av, inte trovärdigheten. Tack ni som har försökt svara på frågan! Grymt!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.