Home › Forums › Kost och Näringslära › Maltmjöl av korn – gluten allergiker
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 februari, 2011 at 15:55 #53844Anonym anvandareMember7 februari, 2011 at 15:55 #134962Anonym anvandareMember
Hej jag läste idag att jag drack Proviva drycken som innehåller maltmjöl av korn. Har druckit den 4 gånger utan att känna att jag blivit illamående eller inte tänkt på det.
Är jag allergiskt mot det eftersom jag är gluten allergiker, är mitt näringsupptag förstört i 3 månader för att jag drack dem?
7 februari, 2011 at 16:17 #134963Anonym anvandareMemberProviva innehåller ju maltmjöl av korn.Vilket betyder att du fått gluten i dig ja.
7 februari, 2011 at 16:31 #134964Anonym anvandareMemberKan du utveckla hur ditt näringsupptag skulle förstöras i 3 månader pga något du har ätit/druckit som du kan få allergisk reaktion av?
Skulle knappast tro att näringsupptaget påverkas allt för lång period om du får en reaktion. Födan passerar snabbare och därmed får sämre upptag men inte 3 månader. Eller har du ränneskit i flera månader om du råkat få i dig gluten?
Mvh
7 februari, 2011 at 16:34 #134965Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Kan du utveckla hur ditt näringsupptag skulle förstöras i 3 månader pga något du har ätit/druckit som du kan få allergisk reaktion av?Är man väldigt väldigt känslig mot allt som innehåller den typen av proteiner som man inte tål vid celiaki kan det vara så illa.
Tarmen kan läkas om det helt utesluts men minsta lilla intag kan förstöa den så att man är tillbaka på ruta 1. Men jag tycker att det borde kännas om BlackRetroBox drabbats så allvarligt.
Jag har aldrig hört någon med allvarlig celiaki som inte mått fruktansvärt dåligt vid den typen av återfall. Men i värsta fall kan man med celiaki inte ens befinna sig i ett kök där någon bakat bröd under morgonen.
BlackRetroBox: Här kan du kontakta dom:[http://www.proviva.se/sv/Kontakt/]
7 februari, 2011 at 16:54 #134966Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Är man väldigt väldigt känslig mot allt som innehåller den typen av proteiner som man inte tål vid celiaki kan det vara så illa.Tarmen kan läkas om det helt utesluts men minsta lilla intag kan förstöa den så att man är tillbaka på ruta 1. Men jag tycker att det borde kännas om BlackRetroBox drabbats så allvarligt.
Jag har aldrig hört någon med allvarlig celiaki som inte mått fruktansvärt dåligt vid den typen av återfall. Men i värsta fall kan man med celiaki inte ens befinna sig i ett kök där någon bakat bröd under morgonen.
BlackRetroBox: Här kan du kontakta dom:[http://www.proviva.se/sv/Kontakt/]
Tack för ett snabbt svar! Vem behöver Wikipedia när man har dig Eddie och king grubb.
7 februari, 2011 at 16:55 #134967Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Tack för ett snabbt svar! Vem behöver Wikipedia när man har dig Eddie och king grubb.Jag behöver det, eftersom ingen letar åt mig.
7 februari, 2011 at 17:26 #134968Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag behöver det, eftersom ingen letar åt mig.Ingen letar åt mig heller och det är precis så jag vill ha det! Då får jag ju leta, finna och lära mig själv.
7 februari, 2011 at 17:31 #134969Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ingen letar åt mig heller och det är precis så jag vill ha det! Då får jag ju leta, finna och lära mig själv.Jo det finns typ en promille av medlemmar på forumet som resonerar på et viset.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.