Home › Forums › Kost och Näringslära › målttidsfrekvenser och diet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juni, 2011 at 20:34 #52656Anonym anvandareMember5 juni, 2011 at 20:34 #129656Anonym anvandareMember
Hej. Har ett diet schema nu med 6 måltider om dagen. Det är en hög proteins diet och den har fungerat förut.
Min fråga lyder. Eftersom jag har läst i body om hur mycket protein kroppen kan ta upp. (det var något med 30 g i timmen var det va?)
Kan jag då dra ner måltiderna till 3 om dagen (fast äta lika mycket som de 6) och kroppen tar upp all protein ändå?
Har inte tid att äta 6 måltider om dagen. Brukar aldrig vara hungrig så är nog inge problem med 3 stora mål om dagen..
Om jag äter en stor måltid med 90 g protein. Kommer min kropp du ta upp all 90 g ?
mycket tacksam för svar!
5 juni, 2011 at 20:55 #129657Anonym anvandareMemberondavargen wrote:Min fråga lyder. Eftersom jag har läst i body om hur mycket protein kroppen kan ta upp. (det var något med 30 g i timmen var det va?)Nej det stämmer inte.
ondavargen wrote:Om jag äter en stor måltid med 90 g protein. Kommer min kropp du ta upp all 90 g ?Ja.
5 juni, 2011 at 20:55 #129658Anonym anvandareMemberja det går bra att äta 3 ggr per dag och få samma resultat
5 juni, 2011 at 21:17 #129659Anonym anvandareMemberEira wrote:ja det går bra att äta 3 ggr per dag och få samma resultatEller färre ändå om man nu vill det. Otroligt skönt med den där friheten.
5 juni, 2011 at 22:55 #129660Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Eller färre ändå om man nu vill det. Otroligt skönt med den där friheten.+ 1
Rekommenderar verkligen PF. Otroligt skönt att slippa tänka på att äta var 3:e timma och istället bara äta 2-3 STORA måltider om dagen
6 juni, 2011 at 08:28 #129661Anonym anvandareMemberTusen tack!
Då kör jag på det och testar att slå ihop mina målttider då det inte ska betyda någonting
Tycker det känns skumt då varje byggare har sagt i alla tider att man ska äta var tredje timme.. Men jag antar att det är gammal skröna då det inte finns något forskningsresultat bakom det va?
-Hallberg-
Vad är PF ?
Eddie vad är det de stod i body om proteinintag då? Kanske var att kroppen inte kunde ta upp mer än 2 / g kroppsvikt om dagen eller var de var. Kan ha kommit ihåg fel
6 juni, 2011 at 08:55 #129662Anonym anvandareMemberondavargen wrote:Tusen tack!Då kör jag på det och testar att slå ihop mina målttider då det inte ska betyda någonting
Tycker det känns skumt då varje byggare har sagt i alla tider att man ska äta var tredje timme.. Men jag antar att det är gammal skröna då det inte finns något forskningsresultat bakom det va?
-Hallberg-
Vad är PF ?
Ja, det är en gammal skröna / myt.
PF = Periodisk Fasta
ondavargen wrote:Eddie vad är det de stod i body om proteinintag då? Kanske var att kroppen inte kunde ta upp mer än 2 / g kroppsvikt om dagen eller var de var. Kan ha kommit ihåg felKroppen tar upp och omsätter allt du stoppar i dig, runt 5% av ditt energiintag smiter ut igen, resten används.
Kroppen tar upp det protein du stoppar i dig så oroa dig inte för att du får i dig för mycket. Allt kanske inte används till just muskelbygge men allt tas upp iaf.6 juni, 2011 at 09:01 #129663Anonym anvandareMemberondavargen wrote:Vad är PF ?Sök på periodisk fasta. Nu kan du förvisso äta sex måltider i PF också men inom en desto kortare tidsperiod. OCh vice versa kan du äta färre måltider utan PF såklart.
ondavargen wrote:Eddie vad är det de stod i body om proteinintag då? Kanske var att kroppen inte kunde ta upp mer än 2 / g kroppsvikt om dagen eller var de var. Kan ha kommit ihåg felNej det stämmer inte det heller. Det stavas måltid för övrigt, ett t.
6 juni, 2011 at 09:07 #129664Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ja, det är en gammal skröna / myt.PF = Periodisk Fasta
Kroppen tar upp och omsätter allt du stoppar i dig, runt 5% av ditt energiintag smiter ut igen, resten används.
Kroppen tar upp det protein du stoppar i dig så oroa dig inte för att du får i dig för mycket. Allt kanske inte används till just muskelbygge men allt tas upp iaf.Ok. Det ska bli kul att testa Ska gå på en ”ketos” diet. Har funkat bra för mig tidigare. fast då ätit många måltider. Ska kolla in periodisk fasta vad det nu är…
Oj vad pinsamt. Skyller på att jag är morgontrött. Självkart stavas det måltid
6 juni, 2011 at 17:40 #129665Anonym anvandareMemberondavargen wrote:Ok. Det ska bli kul att testa Ska gå på en ”ketos” diet. Har funkat bra för mig tidigare. fast då ätit många måltider. Ska kolla in periodisk fasta vad det nu är…Oj vad pinsamt. Skyller på att jag är morgontrött. Självkart stavas det måltid
Förvänta dig inte för mycket bara. Vissa trivs med en diet, andra inte. Dom som lyckas hörs mest, dom som inte, ja dom hörs oftast inte. :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.