Många gånger

Home Forums Kost och Näringslära Många gånger

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

hej jag fick höra av en kompis som har läst tidningen att det är inte vetenskapligt bevisat att äta många gånger under dagen lite till varjer gång? är detta sant eller

hur menar du??

Starkeman85 wrote:
    hej jag fick höra av en kompis som har läst tidningen att det är inte vetenskapligt bevisat att äta många gånger under dagen lite till varjer gång? är detta sant eller

Que ?
    Din fråga följer ingen logik alls. Vad är du ute efter ?

För att visa den oförståliga biten.

”äta många gånger under dagen lite till varjer gång? är detta sant eller”

Du kanske menar ”äta många gånger under dagen inte är det optimala…?”

Isf är det fel, det går lika bra att äta många små som få stora portioner,
    de e mängden som gör betydelse, inte hur ofta.

Skulle gissa på att han menar Martin Berkhans artikel om myten att man måste äta små mål mat 5-7 gånger per dag eller vad det nu stog.

Kommer inte ihåg om den artikeln var i senaste numret av BODY..Tror det var förra faktiskt.

Och NEJ, man kan gott och väl äta 2-3 portioner om man känner för det.

CDJ wrote:
    Skulle gissa på att han menar Martin Berkhans artikel om myten att man måste äta små mål mat 5-7 gånger per dag eller vad det nu stog.

Kommer inte ihåg om den artikeln var i senaste numret av BODY..Tror det var förra faktiskt.

Jag är inte helt säker på att Martin Bekhan skrev den artikeln faktiskt. :D

Nicklas Neuman aka Eddie Vedder skrev artikeln och nej det är ingen större fördel att äta 6-7ggr jmf med 2-3ggr bara man håller kosten strikt och klarar av det. Dvs samma förhållande mellan kolhydrater, protein och fett samt kalorimängd sammantaget.
    Däremot KAN det nog vara en nakdel ur flera aspekt att äta så lite som ett gigantmål dagligen…

Eddie Vedder wrote:
    Jag är inte helt säker på att Martin Bekhan skrev den artikeln faktiskt. :D

Hahaha, sorry Nicklas..Hade jag tänkt lite längre och hårdare så visste jag faktiskt att det var du som skrev den..Shit, behövs nog mer sömn tror jag! 😮

tack för era svar och sorry om jag skrev konstigt får be om ursäkt för det
    men nu har jag samlat in informationen

mvh johan

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.