Måste man äta kolhyderater efter träning?

Home Forums Kost och Näringslära Måste man äta kolhyderater efter träning?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej!

Måste man få i sig kolhyderater efter träning? Jag tränar 3-4 dar i veckan och cyklar 2 dar i veckan (vill gärna bränna underhudsfett) därför tänkte jag om man kan strunta i kolhyderaterna efter träningen eller är det bara dumt att göra så? Eller kan man äta ytterst lite kolhyderater om man vill minska undehudsfettet? Kanske dumma frågor men jag kan inte så jätte mycke om förbränning osv så lite hjälp skulle inte skada =)

MVH
    Fredde

Ät kolisar!

Kolhydraterna behövs inte för proteinsyntesen, men det finns inget negativt med kolhydratintag efter träning. Glukostoleransen är som störst och alla kolhydrater du äter går till glykogeninlagring och återhämtning. Väntar man med kolhydratintag efter träning kan glykogeninlagringens hastighet reduceras med 50%. Dessutom minskar kolhydraterna den förhöjda muskelnedbrytningen efter styrketräning och ökar aminosyreupptaget i muskulaturen en timme efter träning.

King Grub wrote:
    Kolhydraterna behövs inte för proteinsyntesen, men det finns inget negativt med kolhydratintag efter träning. Glukostoleransen är som störst och alla kolhydrater du äter går till glykogeninlagring och återhämtning. Väntar man med kolhydratintag efter träning kan glykogeninlagringens hastighet reduceras med 50%. Dessutom minskar kolhydraterna den förhöjda muskelnedbrytningen efter styrketräning och ökar aminosyreupptaget i muskulaturen en timme efter träning.

så på vanligt bonnaspråk: ät annars blir du klen

är det NÅGON GÅNG du ska äta kolisar så är det EFTER TRÄNIING!
    det lär du itne bli tjock av

Tjock blir du bara om du överskrider ditt energibehov.

(har för mig att det sagts förut):)

Precis som Mia säger, oavsett hur lågt du ligger på kolisar bör du aldrig ta bort dem efter träningen!

Om du måste äta kolhydrater? Ja om du vill få resultat av din träning

Dra hellre ner kolisintaget på andra måltider än att utesluta de efter träningen då de behövs som mest då….

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.